środa, 4 września 2013

JAK ZROBIĆ KWIATY Z GAZET , OZDOBNA BUTELKA - TUTORIAL

WITAM WSZYSTKICH SERDECZNIE!!!

Kochani moi na samym początku muszę Wam bardzo ,ale to bardzo podziękować za tyle przepięknych słów do ostatniego  posta  z kominkiem klik .Cieszę się ogromnie,że mój pomysł jak i wykonanie zostało tak dobrze przez Was przyjęte .Taki ogrom komentarzy jest bardzo motywujący ,więc nic tylko zakasać rękawy i do roboty.

Pokazywałam na blogu   różne kwiaty:z papieru,z bibuły,z krepiny,ze styropianu,tacek, starego i bezużytecznego materaca, z rolek papieru toaletowego , suszone i inne o których w danej chwili nie mogę sobie przypomnieć .

Propozycje  moich kwiatów z papieru i nie tylko     znajdziecie klikając tutaj

Ja uwielbiam wszelkie starocie ,pożółkłe pamiątkowe kartki i fotografie ,które  mają w sobie zawartą jakąś tajemnicę i są takim wspomnieniem z przeszłości.

Dlatego przygotowałam mały kursik na kwiaty z niepotrzebnych ,codziennych  gazet.
Aby były one tak jak te moje wspomnienia ,to troszkę je postarzyłam .

A to wymyślne  kwiatki,które będę robić :)




Potrzebne będą codzienne gazety,ale nie te kolorowe tylko zwykłe czarno-białe .
Na nich rysujemy kółka różnej wielkości .
A że akurat piję kawę to za wzornik kółek posłużyła mi szklanka ,jeszcze z pełną zawartością  kawusi 





kartki z kółkami malujemy zwykłą kawą naturalną i pozostawiamy do całkowitego wyschnięcia aby dobrze się potem wycinało 



Kółka wycinamy różnymi ozdobnymi nożyczkami,aby brzegi były postrzępione ,lub można to zrobić zwykłymi nożycami 









Przyklejamy po kilka warstw mniejszych kółek na większe





Następnie znowu lekko zwilżamy powstałe a'la  kwiatki  





 składamy na kilka części i gnieciemy w kulkę 






a następnie rozprostowujemy  







kwiaty   zostawiamy lekko  umarszczone ,troszkę je formujemy i zostawiamy do lekkiego  przeschnięcia.






Kolejnym ważnym ale i trudnym krokiem jest poddanie ich działaniu ognia,dlatego dobrze będzie aby  kwiaty były lekko wilgotne ,bo to uchroni papier przed szybkim spaleniem 





Także chwytamy kwiatki czymś metalowym ,mogą to być cążki lub  nożyczki i opalamy same końcówki nad płomieniem 






Tą czynność radzę zrobić na świeżym powietrzu,nad małym płomieniem ognia   i oczywiście pamiętać o przepisach BHP.

Kolejnym krokiem jaki poczyniłam było dobranie koloru perełek, które będą stanowić środek kwiata  i owinięcie pojedynczej perełki   sznurkiem 














Na koniec wystarczy przykleić środki, uformować przeschnięte płatki,lekko popsikać lakierem dla usztywnienia i gotowe.




W ten oto sposób zrobiłam 3 kwiaty z gazet.Tak,tak wiem ,że może takie kwiaty  nie są tak piękne jak róże,ale ja je lubię za kolor i prostotę wykonania.

Można je wykorzystywać w różnych, pracach, a w wersji pomniejszonej mogą być propozycją do  kartek,tak bynajmniej mi się wydaje ,chociaż scraperka ze mnie żadna 



A na koniec jak to u mnie bywa moja propozycja inspiracji z wykorzystaniem kursowych kwiatów.
Mam tylko nadzieję że się  to spodoba.

Ostatnio kupuję wodę mineralną w  dużej i bardzo fajnej butli.I postanowiłam, że wykorzystam jej ciekawy kształt właśnie do moich gazecianych kwiatów.

Tak wygląda owa butla, 





A tutaj moja inspiracja dla tych co lubią różne wyzwania .
Połączyłam te kawowo-gazetowe kwiaty z kolorem beżu oraz srebra i myślę,że to był dobry wybór kolorystyczny, bo mi osobiście takie zestawienie bardzo się podoba 

Oczywiście jest więcej zdjęć  jak zawsze ,bo jakoś nie mogłam uchwycić tego co istotne 

Poza tym  nie mogłam się oprzeć i zrobiłam różę z gazety i powiem Wam że to dopiero jest trudność,bo gazeta jest cieniutka ,szybko namięka klejem i delikatna tak że w każdej chwili płatki moga się rozerwać .Ale jakoś się udało  ,trochę ją lekko posrebrzyłam i psiknęłam lakierem bezbarwnym  w celu jej usztywnienia ( przedłużenia żywotności haha:)
A inne moje papierowe różyczki można obejrzeć w etykietach na bocznym pasku bloga  lub klikając

























Inne moje propozycje ozdabiania różnych puszek czy słoików znaleźć można tutaj 

I to by było na tyle jeśli chodzi o mój dzisiejszy wpis.
Jeśli kogoś zainspiruję  lub dam kopniaka do działania to będzie to dla mnie ogromną nagrodą  

Kochani jeśli macie jakieś pytania,piszcie a postaram się na nie odpowiedzieć.


Obserwatorom dziękuję za to ,że zaglądają ,podglądaczom ,że podglądają i żegnam się na dziś z Wami .

Dobranoc!!!


Miłych snów !

DANUTKA:)))



42 komentarze:

  1. Danusiu !! z nieba mi spadłaś z tym tutorialem !! bo ja się nie znam i myślałam że to trzeba jakąś starą książkę pociąć i już chciałam zrezygnować !! dziękuje !! a butla jest fantastyczna!! czy też mogę taką? znaczy nie tak ładną bo na bank taka nie wyjdzie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Podsumowując kwiatkowy kursik potrzebne są stare gazety, woda i ogień. Ekstra! Takie kwiaty rzeczywiście tworzą niepowtarzalny klimat, czego dowodem jest ta butelka. Wygląda jak piękny wazon. I to jest prawdziwa sztuka- zrobić coś z niczego. Jesteś mistrzynią Danulko. A ja czekam na tą pajęczynę! Przesyłam uściski.

    OdpowiedzUsuń
  3. Róże przepiękne , ale butla jest wspaniała,z niczego zrobiłaś coś takiego wspaniałego,podziwiam i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Same cudeńka :) Kwiaty można zastosować w róznych technikach itp w dodatku można je zrobić z czegoś co każdy z nas posiada w domku ;) Brawo :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Danusiu kolejny raz nas zachwyciłaś :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Butla jest rewelacyjna, baaardzo mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Butla jest dziełem sztuki :) Bardzo mi się podoba:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo ciekawie i dokładnie przedstawiony kursik. Też myślałam, że ze starych książek się robi takie kwiaty:) te są piękne, mają swój urok starości. A butelka wyszła wspaniale! wygląda przepięknie:)

    OdpowiedzUsuń
  9. bardzo ciekawy pomysł na nowe życie butli

    OdpowiedzUsuń
  10. "Maleńka jesteś wielka" piknie to zaroiłaś :)

    OdpowiedzUsuń
  11. No tak to jest jak się pije kawę podczas pracy,jeden ruch i gazeta zalana;))A że Ty jesteś pomysłowa,to wykorzystałaś to w kapitalny sposób;))
    Uwielbiam takie kwiatki,pasują zawsze i do każdego wnętrza,mają swój klimat i są gustowne.Można z nimi poszaleć do woli,a Ty pokazałaś nam jeden świetny sposób ich wykorzystania;)
    Dzięki nasz Ty blogowy ,,Pomysłowy Dobromirze";)))

    OdpowiedzUsuń
  12. cudo :) pieknie dziekuje za kurs przyda sie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Danusiu, wszystkie piękne. Ja ogólnie bardzo lubię wygląd przypalonej gazety w każdej postaci, kwiatki trafione w 10tkę! :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Rewelacyjna przeróbka butelki! Kwiaty cudne , bardzo mi się takie podobaja!!!

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo efektowne są te kwiatuszki i buteleczka:) dzięki Danutko za świetny kursik - jeszcze niczego nie pochlapałam kawusią, ale efekt postarzania bardzo mi się podoba, więc na pewno spróbuję tej techniki:) Pozdrawiam gorąco:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Swietny kursik na kwiatki. Butelkowy wazonik piękny.Ty to masz pomysły! Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetne :)), dzięki za tutka

    OdpowiedzUsuń
  18. Piękne różyczki. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  19. Piękne różyczki, a butelka bajeczna :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  20. od pachnących różami i innymi kwiatami, które u Ciebie wyglądają jak żywe więc pachną po zapachy kadzideł.... Tak właśnie dzisiejszy post odbieram. Przypalone kwiaty wyglądające jakby ze starości nabrały metalicznego charakteru i ta butelka przy tym piękny zapach i oglądanie starych zdjęć , wspomnienia , nawet w ciszy do tego jeszcze odgłosy i blask z Twojego kominka :). Pięknie Danusiu:)

    OdpowiedzUsuń
  21. Twój tutek z pewnością mi się przyda. Piękna butelka, taka w jesiennym klimacie. Pozdrawiam. Donia

    OdpowiedzUsuń
  22. Ty to dopiero kreatywna Kobieta jesteś! I jaka uczynna, podzielić się pomysłami umiesz,bardzo czytelny kursik, kwiaty super, a juz butelka i pomysł na na bomba!!!!!! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  23. Bardzo ciekawy tutorialik :) Podoba mi się...

    OdpowiedzUsuń
  24. Bardzo fajny kursik Danusiu - na pewno go wykorzystam :) A buteleczka jest nieziemska. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  25. z każdymi odwiedzinami na Twoim blogu...ZAKOCHUJE SIĘ w pracach ktore tworzysz...kwiatki kawowo-gazetowe sa cudowne, w moich klimatach, i "porywam" pomysł;) mam nawet plan jak wykorzystac ow kwiaty;) Tutek wędruje na bloga;) aby moi obserwatorzy trafili do Ciebie;) bo naprawde z kazdym postem zaskakujesz nas coraz bardziej....az strach pomyslec ile jeszcze siedzi w Twojej glowie;)

    OdpowiedzUsuń
  26. suuper kwiaty ale butla to już rewelacja jak zawsze masz super pomysły .

    OdpowiedzUsuń
  27. Danusiu, zrobiłaś piękne kwiaty, które można zawsze wykorzystać.
    Kiedy znajdujesz na to wszystko czas, bo mi ostatnio bardzo go brakuje.
    pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  28. Wspaniały tutorial, myślę, że wykorzystam kursik :-)
    Pozdrawiam cieplutko i zapraszam do siebie na przydasiowe Candy ;-)

    OdpowiedzUsuń
  29. Super pomysł i wykonanie... na pewno "podkupię". Połączenie kolorystyczne rewelacja:)

    OdpowiedzUsuń
  30. Bardzo klimatyczne,tak jak lubię:)Twoja pomysłowość nie ma granic.

    OdpowiedzUsuń
  31. Wspaniały kurs Danusiu :)
    Ostatnio wykonałam podobne kwiatki do moich kartek,z tym że nie z gazety a ze zwykłego ksero papieru a drugi z papieru do pieczenia (brązowego),ale motyw opalania muszę kiedyś wytestować :)
    Dziękuję Ci za miłe słowa pozostawione u mnie i za mądre porady :)
    Pozdrawiam i ściskam mocno :)***

    OdpowiedzUsuń
  32. Piękne kwiaty :) koniecznie muszę je zrobić

    OdpowiedzUsuń
  33. Danusiu! śliczne kwiatki,świetny pomysł, u Ciebie to naprawdę kopalnia talentu:) Pozdrawiam gorąco

    OdpowiedzUsuń
  34. Bardzo ładnie w mieszkaniach wyglądają sztuczne chryzantemy - osobiście uważam, że są w stanie poprawić wystrój praktycznie każdego miejsca, jeśli tylko mądrze wykorzystamy ich potencjał. Jest naprawdę spory wybór w sieci, między innymi w mojej ulubionej hurtowni PM-M

    OdpowiedzUsuń
  35. Bardzo pomysłowe kwiaty! :) Na pewno spróbuję takie zrobić! ;)

    OdpowiedzUsuń

Z całego serducha dziękuję kochani za Waszą obecność, każde pozostawione słowo ,które nadają sens temu co kocham i co robię :)