piątek, 20 września 2013

JAK ZROBIĆ KWIATY Z LIŚCI KUKURYDZY - KURSIKI

Witam !!!

Kochani na początku dziękuję za tyle ciepłych słów  jakie pozostawiacie w komentarzach.Ja bardzo się cieszę,że korzystacie z moich kursów i  inspirujecie się  moimi pracami.
Dlatego dziś na Wasze życzenie zrobię szybki kursik na kwiaty z liści(no może aż tak szybko mi nie pójdzie ,bo i zdrowie dziś nie takie jak powinno być, ale spróbuję )

Teraz jest właśnie odpowiedni moment aby zrywać liście kukurydzy i czynić z nimi co tylko chcecie .
Moje propozycje z liści  mieliście już okazję zobaczyć w poprzednich postach klikając tutaj

Oto o jakich kwiatach mowa



KWIAT nr 1

Potrzebujemy kolby kukurydzy z liśćmi 


 obieramy  ją,uważając aby liście nie darły się za mocno


Następnie takie listki należy dobrze wysuszyć 


Teraz bierzemy każdy poj.liść ,wygładzamy i tniemy na prostokąty o szer.ok.3-4 cm ,w zależności jak duże kwiaty chcemy uzyskać 





i te prostokąciki tniemy wzdłuż włókien na cienkie  paseczki 


z kartonu wycinamy kółko o średnicy ok 2cm 


czymś ostrym robimy w kółku dziurę na samym środku


taką aby można było włożyć później patyk lub drucik


I zaczynamy symetrycznie przyklejać cienkie paski





przyklejamy  tak długo aż uzyskamy kilka warstw tych pasków 





Można brzegi kwiatka powycinać nożyczkami lub zostawić jak jest 


Teraz pozostało już tylko wykończenie,czyli doklejamy drucik czy patyk ,przekładając przez dziurkę w środku 




Można lekko wykałaczką powyginać płatki w różne strony ,tak jak ja robiłam 


a środki porobiłam z cienkich paseczków liści i ziaren kukurydzy







KWIAT nr.2
Na te kwiaty potrzebujemy więcej liści 


 pojedyncze liście składamy  na pół i tniemy  nożyczkami wzdłuż na  paski(można używać tak jak ja nożyczek ze wzorkami)  zostawiając  nie przecięte końcówki na jakieś 3-4 cm 






Kiedy natniemy kilka takich liści to przyklejamy je do patyka i zaczynamy po kolei zwijać ,dokładając kolejne ponacinane liście 



lub możemy przełożyć koralik długim drucikiem i złożyć go na pół














Na samym końcu zawijamy i związujemy sznurkiem i gotowe



Jeśli nie mamy koralików i drutu można przykleić klejem jakiś koralik czy perełkę ,rozchylajac środek kwiatka





bukiety

KWIAT nr.3 róża

Kochani tutaj nie bedę pokazywać po kolei jak robić różę bo to jest bardzo proste.Wystarczy złożyć liście na pół   formować  i zwijać .

Od siebie mogę dodać,że ja robię róże na mokro ,mocząc suche liście przez ok 0,5 godz. i dopiero po tym czasie jak nasiąkną trochę wodą to je zwijam .

Poza tym obcinając liście z kolb można natrafić na bardzo fajne kolorki ,z których wychodzą również przepiękne kwiaty i nie są kolorystycznie takie jak te tradycyjne o słomkowych kolorach




róża z liści

lub takie 


Szczegółowy kursik na różyczki można znaleźć  na blogu z kursami u Ilonki klikając tutaj 

I na koniec fotka bukietu jaki robiłam z takich kursowych kwiatków 

bukiety

Dziękuję za uwagę i mam nadzieję że kursik się przyda tym co o niego prosili i pochwalą się swoimi kwiatami na blogu czy też fb.

Spokojnego weekendowania:)

Pozdrawiam serdecznie:)

 DANUTKA:)))




29 komentarzy:

  1. Bardzo dobry kursik ! Piękny bukiet powstał :))

    OdpowiedzUsuń
  2. Danusiu kolejny super kursik :) A Twój pomysł na kwiaty z paseczków w wersji 1 i 2 jest rewelacyjny :) Mam nadzieję, że zdrówko szybko powróci i znowu będziesz mogła nas czarować swoimi pomysłami :) Pozdrowionka

    OdpowiedzUsuń
  3. Daniusiu, piekne kwiaty, zachwycam się...Dziękuję za kursik:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Super!!! Tylko gdzie znaleźć kukurydzę;-)? Mój tato już zebrał z pola wiec może za rok;-) ale kurs rewelacyjny!

    OdpowiedzUsuń
  5. Wspaniały kursik, kwiaty z liści kukurydzy w Twoim wykonaniu wyglądają cudnie:)

    OdpowiedzUsuń
  6. kursik bardzo fajny, kwiatki śliczne jak żywe ususzone:) ale niestety nie znalazłam kukurydzy. Może mi się uda jeszcze? Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Danusiu, zarówno róża jak i ten drugi kwiatuszek są przepiękne! Najbardziej jednak ten drugi mnie oczarował i jaki łatwy.......
    Żałuję, że nie mam kukurydzy. Jednak jesień się zbliża, więc liście zaczynają spadać. Czas na spacery po parku i zbieranie jesiennych liści :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Swietny kursik Danusiu, i to nawet nie jeden a kilka :) Ja niestety nigdzie kolo siebie nie widzialam pola kukurydzy,ale z checia bym takie kwiatuszki zmajstrowala :):):)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wszystkie kursiki świetnie zrobione i czytelne. Wszystkie kwiatki bardzo ładne. Też mam problem skąd dorwać kukurydzę.Jakoś nie mogę na nią trafić.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo jasno, zwięźle i na temat!!!! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Prześliczne są te kwiaty Danusiu. Napracowałaś się przy tych kursikach. Wspaniale pokazałaś kolejne kroki. Strasznie kusi mnie żeby spróbować niestety nikt wokół nas nie ma kukurydzy. Pozostaje mi poczekać do przyszłego roku i wyhodować w ogrodzie. Pozdrawiam cieplutko i życzę Ci miłej niedzieli.

    OdpowiedzUsuń
  12. Szkoda Danusiu,że nie skorzystam z tego kursu,ale nie mam dojścia do liści kukurydzy;(Tutaj kukurydza jedynie w puszce bądź w Lidlu pakowana w próżniowe worki;)Dziękuję Ci za to,że potrafisz robić cuda cudeńka i nigdy nie nudzisz swoich czytelników monotonnymi pracami:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Zachęciłaś mnie Danusiu, muszę spróbować swoi sił.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. Rewelacja Danusiu, muszę koniecznie zrobić takie kwiaty w Żłobku.
    pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  15. super kursik,a i kwiaty piękne ,gratuluje pomysłów są bardzo ciekawe,pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  16. To już wiem co nowego wyrośnie w moim ogródku w przyszłym roku:)
    Śliczny bukiet a i kursik bardzo przydatny.
    Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ale piękny bukiet wyszedł z tych kukurydzianych kwiatów :) pierwszy raz widziałam jakieś dwa lata temu takie kwiaty wykorzystane jako dekoracja palm wielkanocnych :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Świetny kursik, tylko tez nie mam skąd wziąsc kukurydzy, szkoda .

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo pomysłowe są te Twoje kwiatuszki:) Teraz "tylko" (albo "aż") należałoby zdobyć kolby kukurydzy:) Pozdrawiam cieplutko:)
    P.S.
    Moich czerwonych różyczek nie będę zmieniać:) A nazwa miała być dłuższa - z moim imieniem, jednak nie pokazywało jej w całości, więc na razie taki eksperyment.

    OdpowiedzUsuń
  20. Przepiękny bukiet - super są te kukurydziane kwiatki :)))
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  21. nieźle - mieszkam na wsi i nie przyszłoby mi do głowy...:)

    OdpowiedzUsuń
  22. Ostatnie zdjęcie oddaje prawdziwe piękno tych kukurudzianych kwiatków. Gratuluję pomysłu, cudny kurs!

    OdpowiedzUsuń
  23. WOW świetny pomysł. Właśnie pojawia się kukurydza na targu więc zacznę zbierać listki. Mam białe badyle i szukałam czegoś naturalnego do zrobienia kwiatów a to sie świetnie nada :D

    OdpowiedzUsuń
  24. Danusiu bardzo fajny kursik:) Niestety u mnie w górach nie uprawia się kukurydzy i nie mam skad wziąść takie liście a w sklepach są już obrane;/ Kiedyś może jak pojade w strony męża to sobie przywioze, bo pamiętam, że mieli tam całe hektary:):) Buziaki:*:*

    OdpowiedzUsuń
  25. Kocham Twoje prace <3 i uwielbiam ten blog <3

    OdpowiedzUsuń

Z całego serducha dziękuję kochani za Waszą obecność, każde pozostawione słowo ,które nadają sens temu co kocham i co robię :)