niedziela, 7 kwietnia 2013

KWIATY RECYKLINGOWE Z ROLEK PO PAPIERZE TOALETOWYM - KURS-TUTORIAL

Witam!!!

Wreszcie dziś po długiej przerwie zaświeciło słoneczko.Aż chce się od razu wypić  kawkę na dworzu ,tyle że jeszcze za zimno i niestety obyło się bez tego.

Wczoraj późnym wieczorem zrobiłam kwiatki z rolek po papierze toaletowym.A ponieważ jestem ogromną zwolenniczką recyklingu więc wszystko co tylko może się przydać  to nie wyrzucam.Tak też jest z rolkami.Wielu z Was  pewnością wyrzuca do śmieci,a przecież to jest też papier i do tego bardzo fajnie można go malować farbami,które extra go pokrywają.A z drugiej strony oszczędzamy na blokach technicznych.

Wzorów i pomysłów takich kwiatów jest bardzo dużo,bo co głowa to inny pomysł.Ja przedstawię Wam takie, które kiedyś robiłam. 

Oto co zrobimy w kursiku





A więc zaczynamy

Potrzebne będą :

-rolki po papierze toaletowym
-dwa kolory farb(ja mam białą  od malowania ścian i zawsze dodaję pigment danego koloru)
-nożyczki
-klej na gorąco
-kawałek tekturki





Malujemy farbami rolki w środku i na zew.




Niebieską  rolkę spłaszczamy lekko





przecinamy ją  na dwie równe części








Z jednej części  wycinamy cienkie paseczki o szer.oko,5 cm





na jeden kwiatek potrzebujemy 12 paseczków





Z tekturki wycinamy kółko o średnicy 2 cm





Zaczynamy klejem na gorąco przyklejać symetrycznie paski tak jak na zdjęciach ,najpierw 4,a później pomiędzy nimi po dwa paski 












Dalej zaginamy paski po kolei i przyklejamy do śroka.Ja się zawsze wspomagam w dociskaniu patyczkiem od szaszłyków




Tak wygląda po przyklejeniu 






Nastepnie maluję go farbą w kolorze płatków,aby nie było widać kleju,





Oczywiście dla estetyki rónież maluję z drugiej strony






Dalej z drugiego kawałka niebieskiej rolki wycinam pasek o dług.ok.3-4 cm i szer. ok.1-1,5 cm





i nacinam go jak na rys.poniżej





a następnie zwijam i to będzie nasz środek kwiatka





Teraz żółtą rolkę przecinam ale tylko raz 




i z całej długości wycinamy pasek o szer. 2 cm i rónież go nacinamy




dalej niebieski zwinięty  pasek kładziemy na żółty i rolujemy oba








Na koniec zostało tylko przyklejenie do płatków i kwiatek gotowy







I jak to ja mawiam należy ten środek trochę rozczapirzyć





Na podobnej zasadzie zrobiłam kolejny kwiatek ale z innym środkiem






A nawet trzeci kwiatek  ale bez środka



bukiet,słoik ozdobny,TUTORIAL




Żeby nie było ,że taka sama teoria i tylko  kwiatki  to postanowiłam je jakoś Wam zaprezentować i pokazać w jaki sposób można je wykorzystać


Pomalowałam słoik po kawie na biało,ale zdjęcia tego nie zrobiłam ,zresztą wiecie, że trzeba kilka razy malować

Ponieważ nie za  bardzo mam w domu jakieś niebieskie dodatki,gdyż  wszystko się pokończyło to pomalowałam sobie koraliki na niebiesko tą samą farbą co płatki 




Poprzyklejałam na słoju kwiatki,dodałam małe co nieco,górę słoja oplotłam sznurkiem, aby nie było widać gwintu  i powstał mi taki dekoracyjny słój na coś tam .









A zamiast wieczka od słoja, które teraz już by nie pasowało bo za grube  przez sznurek, dorobiłam z tekturki same  kółko tak ,aby można było zakryć i przyczepiłam na nim jeden z kwiatków




Mam nadzieję,że moja propozycja wykorzystania rolek się spodoba i może ktoś, kiedyś z  tego skorzysta


JEŚLI KORZYSTASZ Z MOJEGO KURSIKU, TO PROSZĘ PODAJ LINK DO MOJEGO BLOGA ,BĘDZIE MI MIŁO JAK MNIE O TYM POWIADOMISZ, A JA Z PRZYJEMNOŚCIĄ ZOBACZĘ TWOJĄ PRACĘ



Pozdrawiam wszystkich do mnie zaglądajacych ,oglądających prace jak i też piszących komentarze .


Życzę miłego niedzielnego popołudnia i przesyłam Wam jak zawsze  buziaki i pozdrowionka  :)))


DANUTKA:)))





51 komentarzy:

  1. Piękne!!!
    Ty to masz pomysły :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Po prostu słów brakuje! Z papieru do pupy takie cudeńko wyczarowałaś. Powinnaś dostać Danulko Nobla za pomysłowość. Przyznam Ci się, że też mam odłożonych kilka takich rolek i kilka pomysłów, ale na razie czekają na swoje 5 minut. Buziaczki!

    OdpowiedzUsuń
  3. super pomysł i bardzo gustowna praca

    OdpowiedzUsuń
  4. Super słój,bardzo ładnie sie prezentuję z tymi kwiatkami.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo fajne kwiatuszki,w zyciu bym nie pomyslala,ze jeszcze takie cos mozna wyczarowac z tubki po papierze toaletowym,fajny pomysl,gratuluje ;-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pomysł jak zwykle fantastyczny, kwiatki prezentują się super:) I słój jak rewelacyjnie wygląda:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Weszłam tu Do Ciebie i mi się pychol uśmiechnął;)Bardzo cenię Twoją pomysłowość i kreatywność i wiem,że jak tutaj wejdę,to zawsze zobaczę coś nowego,czego wcześniej nie widziałam.Lubie tak:)Super praca;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Masz głowę pełno pomysłów. Supr kwiatek.Pięknie zrobiłaś kursik

    OdpowiedzUsuń
  9. Padłam jak to zobaczyłam. Świetny!

    OdpowiedzUsuń
  10. Danusiu, ja już kiedyś pisałam o moim chomikowaniu i rolek oczywiście nazbierałam tyle, że już nie mam miejsca gdzie mogłabym je przechowywać, więc ostatnio zakończyłam rolkowe zbieractwo;) A zbieram tak na zapas, że może kiedyś się przydadzą:) Wspaniale to wykombinowałaś - zasługujesz na podium za kreatywność w dziedzinie recyklingu:) Pozdrawiam i życzę miłego wieczoru:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo fajny i przydatny kursik. Dobry pomysł z wykorzystaniem tych rolek.

    OdpowiedzUsuń
  12. Gratuluje pomysłu i ideanych kwiatków,piękne kolory..i wspaniały efekt końcowy.Super,bardzo mi się podoba:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Danusiu fantastyczny recykling :)jakbyś nie pokazała kok po kroku nie zgadłabym że takie cuda można wyczarować z rolki po papierze :)).

    OdpowiedzUsuń
  14. Dziękuję za kursik Danusiu. A dla mnie ten papier wydawało by się że do niczego już nie jest przydatny.
    Proszę a Ty zrobiłaś piękne kwiatki. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  15. no ty Danusiu to jak coś wymyślisz to cudeńko-pozdrawiam cię cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  16. Przypomniały mi się czasy, gdy moje dzieci w przedszkolu wykonywały z rolek motyle :) Teraz rolki służą mi za podpałkę do kominka :)
    Piękne kwiaty Danutko :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Piękne i kwiaty i ozdobiony stół;)jak zawsze;)

    OdpowiedzUsuń
  18. bardzo pomyslowe i ładnie sie prezentuje :-) nie pomyślała bym że to z rolek po papierze wc hihi - całokształt - SUPER i bardzo ciekawy :-)

    OdpowiedzUsuń
  19. rewelacja zawsze mnie zaskakujesz jakimś super pomysłem

    OdpowiedzUsuń
  20. oj Ty pomysłowa kobitko :)) Świetny pomysł z tymi kwiatuszkami, a słoik wygląda cudownie :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Jak zwykle masz coś ciekawego do pokazania ;) Ty się chyba nigdy nie nudzisz ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Fenomenalny pomysł,efekt piorunujący .Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  23. Danusiu!Jesteś niesamowita;)Mogłybyśmy się uzupełniać,Ty z papieru ja ze szmatek,byłby duet:)Pozdrawiam♥

    OdpowiedzUsuń
  24. rewelacja ,,,super pomysł ,,bardzo mi się podoba

    OdpowiedzUsuń
  25. bardzo ciekawy efekt, niezmiennie podziwiam Twoją pomysłowość Danusiu

    OdpowiedzUsuń
  26. Danutko, toż to pomysł rewelacyjny !!! Słoik ozdobiony przepięknie! Nadaje się również na prezent i można coś słodkiego tam włożyć. Super !!!

    OdpowiedzUsuń
  27. Wspaniała praca! Rewelacyjny pomysł z tymi kwiatkami, bardzo mi się podoba! Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  28. Danusiu to jest przepiękne pomysł na kwiatki wprost niesamowity ja również trzymam rolki po papierze toaletowym ale takich kwiatów bym nie wymyśliła Piękne

    OdpowiedzUsuń
  29. Extra kwiaty i bardzo przystępny kursik :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Pomysłów to Ci nie brakuje. Super ten słoik. W bardzo ładnych barwach :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Świetny pomysł na kwiatki recyklingowe :) A słoiczek cudny :) Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  32. Witaj Danusiu po długiej przerwie,jak zawsze coś fajniutkiego wymyślisz, i z nami się podzielisz.Danusiu Jesteś jak "Pomysłowy Dobromil" z bajki którą jeszcze pamiętam.bardzo ładnie ozdobiony słoik, kwiatki jak margaretki, śliczne są :)Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  33. pracochłonne, ale efekt imponujący :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Bardzo pomysłowe wykorzystanie rolek z papieru.

    OdpowiedzUsuń
  35. Estupendo paso a paso, te ha quedado precioso.
    Bss.

    OdpowiedzUsuń
  36. Podziwiam! Ty z niczego potrafisz COŚ wyczarować. WoW!

    OdpowiedzUsuń
  37. Swietny kursik!
    Zapraszam na Candy: www.koziolekhobby.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  38. No Dziewczyno !!! ... aż mi się mordka zaśmiała ,że nawet z rokli od papieru toaletowego potrafisz wyczarować takie cuda !!!
    Danusiu wiesz tak patrzę i myślę ,że Tobie chyba by łatwiej było powiedzieć czego Ty nie potrafisz zrobić , bo do tej pory za co byś nie wzięła to masz na to tysiąc pomysłów, recykling całą para kwitnie tu u Ciebie, pozdrawiam przesympatyczna Koleżankę :) miłego dnia Kochana Danusiu :)

    OdpowiedzUsuń
  39. No mnie zatkało, bo tez wykorzystuję rózne odpady, ale na to nie wpadłąm :) nie dość ze wspaniały ten słój kolorowy to pożyteczny, dałaś mu drugie życie :) i moje oko ucieszyłaś

    OdpowiedzUsuń
  40. Danusiu, im więcej oglądam Twoich pomysłów, tym bardziej jestem zachwycona tym, co robisz :) Każdy jeden jest po prostu unikatowy :) Serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  41. Tyle się rolek wyrzuca.... a tu taki świetny pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  42. superowy pomysł! a u mnie na razie roleczki się spiętrzają :)) ale może kiedyś...

    OdpowiedzUsuń
  43. Ja pracuje na świetlicy z dziećmi super pomysł na zajęcia dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
  44. masz dziewczyno prawdziwy talent i dobrze go wykorzystujesz.Brawo!

    OdpowiedzUsuń
  45. Piękne rzeczy robisz Danusiu! Z niczego COŚ! Jestem pod wrażeniem. Bardzo mi się podobają Twoje prace. Pozdrawiam. Będę tu ciągle zaglądała.

    OdpowiedzUsuń
  46. wow zatkało mnie pozytywnie

    OdpowiedzUsuń
  47. Bardzo ciekawe.

    OdpowiedzUsuń

Z całego serducha dziękuję kochani za Waszą obecność, każde pozostawione słowo ,które nadają sens temu co kocham i co robię :)