poniedziałek, 4 listopada 2013

KURSIK JAK ZROBIĆ GWIAZDKI Z PAPIEROWYCH KORALIKÓW

Witam po przerwie weekendowej,którą spędziłam u rodziny odwiedzając groby najbliższych. 
 Wróciłam do domu i  od razu przybiegłam się z Wami  przywitać.Kilka dni od blogowania i od razu widać jakie duże zaległości mam u Was.Dlatego proszę o wyrozumiałość, pomalutku wszystko ogarnę i będę na bieżąco.

Ale do rzeczy:

Jakiś czas temu przygotowałam dla Was  kursik na gwiazdki, ale nie miałam  kiedy obrobić zdjęć  do końca.Wreszcie mi się udało znaleźć chwilkę i mam już gotowego tutka, którego zaraz Wam przedstawię.

Postanowiłam ,że podzielę go na 3 części  , aby każdy mógł znaleźć coś dla siebie:

1.Gwiazdki dla  cierpliwych i wytrwałych.

2.Gwiazdki dla wszystkich .

3. Gwiazdki dla leniwych i zapracowanych

Zaczynamy,uzbrojcie się w cierpliwość jeśli chodzi o ilość zdjęć i długość posta,ale zawsze  staram się tak opracowywać kursy, aby było wszystko jasne nawet  dla laika i nawet kogoś kto nie ma nic wspólnego z rękodziełem.

GWIAZDKA nr.1 DLA CIERPLIWYCH

Kochani do zrobienia gwiazdki potrzebujemy papierowe koraliki,a jak  je zrobić  odsyłam do mojego posta  na koszyk ,gdzie znajdziecie  link jak je zrobić.

Dodam tylko ,że można robić różne wielkości i grubości  tych koralików ,w zależnośći od tego na czym będziemy je zawijać .Ja postaram się pokazać dwie gwiazdki z różnych grubości koralików




Do wykonania  jednej gwiazdki potrzebujemy  12 szt. koralików


Kolejnym krokiem jest zrobienie z jakiś patyczków lub wykałaczek  dwóch równych , równobocznym trójkątów ,a następnie sklejenie ich aby powstała nam taka gwiazdka.

Kto ma moje trzcinowe gwiazdki  ten wie,że ja zawsze je robię z dwóch trójkątów.
Chodzi o to abyśmy wszędzie mieli ten sam kąt  i na nim budujemy takie ptaszki z 2 koralików i łączymy je np.jakimiś perełkami lub tym co kto tam ma .

 Na jedną gwiazdkę jak widać potrzeba nam 6 takich ptaszków zakończonych perełką 



W sumie do tej pory wszystko jest bardzo proste,ale nazwałam ten kursik dla cierpliwych bo połączenie tych 6 elementów wymaga dużej koncentracji i uwagi ,aby wyszło w miarę przyzwoicie i równo,a to już wcale nie jest takie proste zadanie,kleju nie można dać zbyt dużo a przy każdym ruchu wszystko się może zdeformować ,do tego przy sklejaniu  nie używamy już wzornika ,bo każdy bok trójkąta jest większy niż długość koralika 



 Następnie każde łączenie  owijamy paskiem papieru  kilka razy dookoła,ucinamy i przyklejamy końcówkę 



tworząc takie pierścienie ,tam gdzie jest zaznaczone niebieskie kółeczko
Tak postępujemy na każdym łączeniu



Teraz wystarczy gwiazdkę pobrokacić, dosyć sporo polakierować,  aby ją bardziej wzmocnić,doczepić zawieszkę  i gwiazdka  gotowa do zawieszenia na choinkę 



Dla porównania wielkości  zrobiłam drugą gwiazdkę w podobny sposób, ale z większych i kolorowych koralików,które mi jeszcze zostały od kiedyś


Poniżej widać bardzo dobrze ,że nie wyszła mi równo ,troszkę coś ucieka na boki,ale robiłam ją tylko w celach pokazowych więc wybaczcie.Zamiast perełek do łączenia użyłam papierowych miniaturek goździków 


Aby odróżnić ją od tej pierwszej pomalowałam na złoto ,posypałam złotym brokatem a kwiatki na wierzchołkach zyskały fajny efekt, tak jakby były specjalnie cieniowane złotem.Szkoda tylko ,że słabo to widać na zdjęciu.


A tak wyglądają dwie gwiazdki razem, jedna z cieńszych ,druga z  grubszych koralików.


GWIAZDKA nr.2 DLA WSZYSTKICH

Aby zrobić taką wersję gwiazdki potrzebujemy również 12 koralików i dwóch rurek z gazety.Musicie tylko dostosować średnicę rurki do otworu koralika ,aby nie były one za małe i za duże .Koraliki muszą w miarę ciasno nachodzić na rurki 


 odmierzamy rurkę 30cm i załamując  dzielimy ją na trzy równe części 


Z jednej rurki wychodzi jeden trójkąt ,
 a na każdy narożnik  trójkąta nadziewamy po dwa koraliki
Koraliki na fotkach zaznaczyłam bordowym kółeczkiem.A ta kropka niebieska u góry to jest przedmiot, którym przytrzymywałam jeszcze nie sklejony do końca trójkąt 






Tak wyglądają 2 trójkąciki z koralikami


Sklejamy trójkąty ze sobą i gotowe .Możemy pozostawić w takiej formie lub zrobić coś więcej ,wedle gustu i pomyślunku


Na łączeniach można poprzyklejać jakieś złote kwiatki,gwiazdki ,albo zostawić tak jak jest całkiem na biało


Ale jak to mam w zwyczaju  na potrzeby kursiku  wykończę  2  gwiazdki inaczej


Ja pobrokaciłam jedną złotym ,a drugą srebrnym brokatem ,tylko szkoda, że to słabo widać na fotkach.
Można zostawić je w  takiej formie lub zrobić dalej kolejny krok i czymś  je wzbogacić.


 Dlatego dorabiamy tzw. "mostek" z 2 kawałków rurek ,na którym możemy coś przykleić 



I tym sposobem zrobiłam dwie różne gwiazdki ,złoto-czerwoną i srebrną ośnieżoną

OZDOBY ŚWIĄTECZNE


OZDOBY ŚWIĄTECZNE

Dla porównania srebrna jest z trójkątów o bokach 10cm ,a złoto-czerwona o bokach 12cm

OZDOBY BOŻONARODZENIOWE

Jak widać możliwości jest wiele


GWIAZDKA NR.3 DLA LENIWYCH I ZAPRACOWANYCH 

W sumie ta część  nawet nie powinna się nazywać kursem, ale jedynie pomysłem.Tutaj wszystko jest jasne i nic nie trzeba tłumaczyć.

Ten 3 kursik jest dla osób, które nie mają  zbytnio czasu ani wielkiego talentu. Wystarczą tylko patyczki higieniczne.
Postępujemy podobnie jak w cz.2 ale tutaj mamy już gotowe patyczki z imitującymi koralikami .

Wystarczy z tych  gotowych  patyczków higienicznych zrobić dwa trójkąty,skleić je w jeden i gwiazdka gotowa 





Takie gwiazdeczki możemy również obsypać brokatem ,jakoś ozdobić i też fajnie będą wyglądały na zielonym drzewku .

A skoro w powyższych  kursikach pokazałam  propozycję dekoracji to i tutaj na szybko wykończyłam gwiazdkę robiąc mostek w poprzek trójkąta i na nim zbudowałam jakąś dekorację 



Jeśli ktoś chce to może wykończyć gwiazdkę z drugiej strony ,tak jak ja zrobiłam  i wtedy będzie ona dwustronna



Ta jest najmniejsza i najlżejsza ,idealnie pasuje na choinkę i nie obciążą gałązek co jest jej dużą  zaletą,szczególnie gdy mamy żywe drzewko w domu. 

A na koniec wszystkie kursowe gwiazdki razem 


boże narodzenie,

Ufffff!!!!

Kto dotarł do końca ma ode mnie wielkiego buziaka.
Zachęcam do robienia takich gwiazdek ,szczególnie w wersji drugiej bo są bardzo proste i mogą być fajną ozdobą bożonarodzeniową.
Mam nadzieję,że wszystko w tych kursikach jest wytłumaczone i przejrzyście pokazane.

Teraz dziękuję za to ,że jesteście i zaglądacie do mnie .
Zmykam nadrabiać blogowe zaległości i życzę miłego dnia:)

DANUTKA:)))




36 komentarzy:

  1. ladniutkie i bardzo pomyslowe :) No i najwazniejsze - tanie w wykonaniu :) Jak zawsze zaskakujesz Danusiu. Dotarlam do konca, lapie wiec tego obiecanego buziaka :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jejciu te gwiazdki sa świetne, wszystkie :) i fajnie ze sa dla tych majacych czas i posiadajacych tego czasu mniej, swietny pomysł.

    OdpowiedzUsuń
  3. Danusiu, kursy świetne, nie mogę powiedzieć, która gwiazdka, którym sposobem wykonana, najładniejsza, ale wiem, że ostatnia propozycja jest dla mnie trafiona! Dla leniwych, haha :) Choć i drugi pomysł bardzo, bardzo mi się podoba :) Ślicznie Ci wyszło, pięknie ozdobione :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Danusiu super pomysły na gwiazdki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. suuuper kursik ja akurat na dniach mam zamiar zabrać się za za robienie gwiazdek kursik mi się przyda

    OdpowiedzUsuń
  6. Ależ Ty masz pomysły;))
    Ty chyba chodzisz po chałupie i we wszystkim widzisz materiały do czegoś cudownego;))
    Zazdroszczę Ci kreatywności;)
    Wszystkie gwiazdeczki są śliczne,ale mogę się założyć,że ostatnia zrobi największą furorę;)Skleić patyczki,pomalować,ozdobić i mamy piekną dekorację;)
    No czapki z głów Danusiu;))

    OdpowiedzUsuń
  7. Gwiazdki są śliczne i super kursiki. Myślę że wkrótce jakąś stworze i na pewno nie będzie to pierwsza, tak cierpliwa to ja nie jestem. Pozdrawiam Magda

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajne gwiazdeczki, może kiedyś..ciągle sobie obiecuje zająć się papierem i wraz wracam do koralików:) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  9. wow! ale super kursik :) Buziaki :*

    OdpowiedzUsuń
  10. Witaj dziękuję za kursik wykorzystam zestaw trzeci nie żebym była leniwa ale zapracowana to jestem super piękne gwiazdki pozdrawiam ciepło i zapraszam do mnie Marii a jak już zapraszałąm bo ostatnio mnie skleroza dopada to i tak zapraszam Marii

    OdpowiedzUsuń
  11. Moja skarbnico pomyslów ...szacun, szacun, ogromny szacun za pomysłowość, elegancję, kreatywność i...oryginalność.Zawsze jak przychodzę do Ciebie to wychodzę mądrzejsza o jowe oomysly...dzisiaj na gwiazdki...Dziękuje i serdecznie Cię pozdrawiam:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziskuje Danusiu, ze..wzielas udzial w moim Candy i...ze wracasz na mojego bloga.Wiele to dla mnie znaczy..Pozdrawiam:)))i dziekuje:)))

      Usuń
  12. Danusiu,, znowu zaskakujesz pomysłowością. Kursiki świetne:) Wszystkie gwiazdki podobają mi się. Buziaki ogromne:)))

    OdpowiedzUsuń
  13. Ty to masz pomysły, wciąż zaskakujesz i przebijasz samą siebie :)))

    OdpowiedzUsuń
  14. Ale się napracowałaś! Świetny kursik. Wstyd się przyznać ale najbardziej podobają mi się te ostatnie. Są delikatne i filigranowe chociaż może mniej ambitne. Dużą rolę odgrywa też ozdobienie i chyba na to zwraca się największą uwagę. Ale koraliki też są świetne. Już myślę o koszyczku z takimi koralikami. Co by nie powiedzieć pomysł rewelacyjny i jestem nim zachwycona. Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  15. No i nie wiem, która fajniejsza i ciekawsza?! Ale tą gwiazdką z patyczków do uszu to zaskoczenia na maksa :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Wszystkie super te gwiazdeczki, ale te z patyczków do uszu, pomysłowość nie zna granic :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Danusiu twoje gwiazdki sa rewelacyjne ,,,pomysłowe i piękne ,,, i jak widzę jedziesz równo z produkcją ,,,a wszystko takie ładne ,,,brawo

    OdpowiedzUsuń
  18. Świetne kategorie wprowadziłaś:) A gwiazdeczki bardzo przypadły mi do gustu:) Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Super gwiazdki :) Dla cierpliwych :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Danusiu, wspaniale wykombinowałaś te gwiazdki! Do tego czytelny kursik. Dziękuję i pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Wszystkie kursiki są świetne. Jesteś bardzo pomysłowa. Na pewno kursiki się przydadzą bo święta tuż, tuż i zawsze coś nowego. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  22. Witam świetny pomysł na gwiazdki bardzo mi się podoba.Pozdrawiam i życzę jeszcze dużo pomysłów tak fajnie przedstawionych.

    OdpowiedzUsuń
  23. Skąd Ty Danusiu czerpiesz tyle fajnych pomysłów? Super :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Bardzo fajny pomysł z tymi patyczkami. Kursiki bardzo przejrzyste i na pewno kilka gwiazd powstanie w moim domu. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  25. Danusiu Kochana :) Pomysł dla leniwych i zapracowanych jest trafiony w dychę ;) normalnie mnie chyba skusiłaś. Jak tylko zrobię jakieś, zaraz Ci się pochwalę :) Pozdrawiam gorąco

    OdpowiedzUsuń
  26. Świetne pomysły na gwiazdki:)

    OdpowiedzUsuń
  27. Gwiazdeczki są rewelacyjne !!!!
    Świetny pomysł z tymi patyczkami.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  28. Gwiazdeczki są fantastyczne, Danusiu, zgłoś je na konkurs na bloga Handmade-kursy, kursiki, tutoriale, bo warto, aby każdy znalazł w tym roku swoją gwiazdkę :)
    Buziaki :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Danusi sporo pracy włożyłaś, aby przygotować ten kurs. Jednak jak widać po komentarzach Twój trud nie poszedł na marne. Świetny pomysł!

    OdpowiedzUsuń
  30. Jej Danusiu, super proste i śliczne! Muszę pokazać mojej wnuczce, ona uwielbia wszystkie prace artystyczne a obecnie na tapecie są ozdoby na choinkę:)

    OdpowiedzUsuń
  31. Świetne kursiki :) Najbardziej rozbroił mnie kursik z patyczkami do uszu (nawet nie pomyślałam, że można je tak wykorzystać, SUPER). Może i ja nawet spróbuję ;) Wszystkie pięknie się prezentują :) Buziaki :*

    OdpowiedzUsuń
  32. Śliczne gwiazdeczki i świetny kursik! Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  33. O wow, jestem pod wrażeniem :) Świetny pomysł! Pozdrawiam, Ania (kreatywnyslub.com)

    OdpowiedzUsuń

Z całego serducha dziękuję kochani za Waszą obecność, każde pozostawione słowo ,które nadają sens temu co kocham i co robię :)