poniedziałek, 30 września 2013

JAK ZROBIĆ KWIATY Z PESTEK DYNI - KURSIK

Witam Was kochani !

Tak to już jest,że po lecie przychodzi jesień a z nią coraz dłuższe wieczory ,podczas których możemy sobie troszkę wiecej podłubać swoich robótek .
Ostatnio będąc na zakupach w Biedronce kupiłam pestki dyni ,które jak wiadomo są bardzo zdrowe i posiadają  słynną witaminkę młodośći -wit.E,oraz wiele innych cennych dla zdrowia i urody składników.Usiadłam sobie wieczorkiem na telewizji łuskając te zdrowe ziarenka i przypomniało mi się jak w latach młodości robiliśmy z tych pestek  różne obrazki .
Nie mogąc się powstrzymać musiałam coś z nimi zrobić koniecznie .Oczywiście padło na kwiaty,które jak większość z Was wie robię z czego się tylko da.
A ponieważ w tym roku nie robię nic z udziałem samej dyni to moja propozycja na jesienne dekoracje będzie typowo pestkowa.

Kwiatki te robi się przede wszystkim bardzo szybko i myślę że są bardzo ciekawe .

Można z nich robić różne dekoracje,obrazki,wstawiać do wazonu itd.

A teraz zaczynamy :

Najważniejsze elementy to  pestki ,klej na gorąco i jakieś dodatki jako środki kwiatów.





KWIATEK  NR.1
Z kartonu wycinamy koło o średnicy 5 cm 
Przeklejamy do niego nasiona ,ale tą szerszą częścią  i tak robimy kilka rządków dookoła,aż dojedziemy do środka 


Jako środek mogą nam posłużyć ziarna kukurydzy czy jarzębina ,ale mogą też być jakieś koraliki czy ziarenka kawy


-Następnie odwracamy na drugą stronę i również robimy jeden lub dwa okrążenia  pestkami ,aby uzyskać kwiaty mniej spłaszczone a bardziej rozłożyste.
-na środku czymś ostrym należy zrobić dziurkę  ,aby wszedł nam patyk lub jakiś drut,który należy przykleić lub umocować w inny sposób
-z zielonego papieru technicznego wycinamy koło ,robimy z niego mały stożek 



Na patyk zakładamy stożek, wykańczamy paskiem zielonego papieru lub krepiny ,


Dorabiamy listki i kwiatek gotowy



KWIATEK NR.2 CZYLI PĄCZEK BĄDŹ RÓŻA 

-Aby zrobić taką wersję kwiata bądź pączka  potrzebujemy troszkę  papieru toaletowego z którego robimy małą kulkę i obwiązujemy ją sznurkiem czy nitką 
- tutaj nasiona przyklejamy odwrotnie ,nie jak poprzednio od zew.tylko zaczynamy od samej góry od 2 pestek, na których będziemy budować kolejne warstwy 
-aby sobie ułatwić pracę i nie poparzyć się klejem poszukajmy w domu coś co   nam ułatwi przytrzymanie  kulki ,ja użyłam do tego celu dziury w nożyczkach,ale równie dobrze może to być jakaś nakrętka 


Jedziemy tak do dołu (pamiętając o przyklejaniu tej ostrej części pestki )




aż pod spodem pestki ułożą się w taki kwiatek z pustym środeczkiem 


Teraz jak poprzednio dorabaimy przylistki wycinając koło z papieru


ja je powycinałam troszkę nieregularnie  nożyczkami fantazyjnymi 


dorabiamy łodygę ,listki i kolejny kwiat gotowy 




Mam nadzieję ,że pomysł się Wam spodoba,zapraszam więc na zakupy i podpowiem Wam ,że w Biedronce niecały kg pestek dyni  kosztuje niecałe 2 zł a ile z tego kwiatów wyjdzie to hoho:)

A żeby nie było  tak łyso, że sam kurs,to zrobiłam mały bukiecik z tych kursowych kwiatków .
Niestety nie zdążyłam dorobić( jak to mam w zwyczaju) jakiegoś wazonika zbyt dużo obowiązków mi się nazbierało na raz,dlatego prezentacja kwiatów jest w znanym już części z Was wazonie z patyczków klik 





A także zwykłym wazonie pasującym kolorystycznie do kwiatów 


jesienne dekoracje



Kolejna praca z udziałem tych pestek już powstała ,niestety dziś nie zdążę  Wam pokazać bo  zdjęcia nie są porobione a  i czas mnie pogania
Na dniach z pewnością pokażę  zastosowanie tych kwiatów  w innej pracy .

Mam tylko nadzieję,że nie macie dość moich kursów i z chęcią je czytacie .

Bardzo mnie również  cieszy fakt ,że anonimowe osoby korzystają  z kursów jakie robię ,wykorzystują pomysły w swojej pracy,w szkole czy przedszkolu ,bo takie sygnały dochodzą do mnie bardzo często .
To chyba jest największa nagroda za trud włożony w napisanie  i opracowanie  takiego kursu. 

Teraz już się żegnam z Wami dziękując za wszelkie ciepłe słowa i komentarze pod moimi postami

Trzymajcie się kochani !

DANUTKA:)))






41 komentarzy:

  1. Kursik WOOOOOOOW..........Kwiatki cudne, mam swoją dynię więc zabieram się do suszenia pestek pozdrawiam i zapraszam

    OdpowiedzUsuń
  2. Piekne kwiaty Danusiu. Zawsze lubię do Ciebie zaglądać, tyle tu inspirujących pomyslów.

    OdpowiedzUsuń
  3. Łoooo.... :) Cudnie, mam zapas pestek, zaraz zatrudnię moje dzieci :)

    OdpowiedzUsuń
  4. fantastyczne!!! pięknie wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo pomysłowe kwiatuszki, jak zawsze u Ciebie:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Kwiatki są wspaniałe !!!
    Miałaś genialny pomysł !!!!
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Powiem Ci bardzo krótko .Jak dla mnie to jest to najlepszy Twój pomysł.Kwiatki powaliły mnie na kolana i uważam ,że ze wszystkich,które robiłaś,te są najpiękniejsze;)

    OdpowiedzUsuń
  8. baardzo fajny super pomysł. !!! Niestety hihi ja uwielbiam pestki dyni i raczej nie dotrwały by żeby coś z nich zrobić

    OdpowiedzUsuń
  9. Kwiaty piękne, są niesowite, dziękuję za kursik, myślę że z niego skorzystam, pięknie dziękuję;)))))

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetny ten pomysł na kwiatki :) . W ogole bardzo ciekawe rzeczy pokazujesz na blogu, jest na co popatrzeć :) Pozdrawiam goraco :)

    OdpowiedzUsuń
  11. A miałaś zjeść te pyszne, zdrowe ziarenka. Pierwszy raz widzę takie kwiaty i jestem pod wrażeniem. To wspaniały pomysł Danusiu. Tobie chyba nigdy nie braknie pomysłów. Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  12. Danusiu Twoich kursików nigdy nie będę miała dosyć :) Uważam, że są bardzo pomysłowe i kreatywne. Poza tym, lubię robić coś z niczego :) Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  13. Piękne kwiaty i fantastyczny pomysł!!
    Gratuluje i pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Przepiękne Danusiu i żal , że nie mieszkasz tuz obok:((( Jesteś genialna . Zdziwiona jestem że tak cena pestek w Biedronce, jutro tam się wybiorę:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Swietny pomysł, super kwiatki

    OdpowiedzUsuń
  16. Danusiu zawsze lubię do Ciebie zaglądać :)
    A te kwiatki to coś pięknego!!!
    Na pewno skorzystam z super przedstawionego kursu!!!

    OdpowiedzUsuń
  17. Przefajne te kwiatki! Super!!! I brawa za chęć robienia kursików!!!

    OdpowiedzUsuń
  18. O jej Danusiu! Ty jesteś niesamowita! Wspaniały pomysł i jakie kwiaty!!!! aż dech zapiera:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Kwiatki mistrzostwo świata. Za kursik serdecznie dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  20. Jestem zadziwony i pomysłem, i wykonaniem. Ciekawe czy można te pestki farbować bejcą? Gratuluję!

    OdpowiedzUsuń
  21. Wspaniały kursik. Pomysł genialny. Dzięki za kursik. Kupię pestki i będę próbować. Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  22. Ojej! Robię je, na prawdę je robię, są niesamowite! Dziękuję Ci Danusiu. :*

    OdpowiedzUsuń
  23. Przepiekne, i wspaniały kursik.

    OdpowiedzUsuń
  24. Sła. Zasranawiałam się co zrobić z pestkami. Dynię zjadłam, ale za pestkami nie przepadam .Teraz już chyba tak :)

    OdpowiedzUsuń
  25. O kurcze jakie śliczne i pomysłowe. Taki recykling dyni:D
    Pozdrawiamy, dziewczyny z bloga http://in-staat.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  26. Pomysł niesamowity :)),muszę spróbować. Jak tylko dorobię się laptopa zapiszę twój kursik :))

    OdpowiedzUsuń
  27. Dziękuje Danusiu za wspaniały pomysł.Zrobiłam z pestek dyni,słonecznika,fasoli białej, czarnej, fioletowej i bobu.Wszystkie wyszły rewelacyjnie.

    OdpowiedzUsuń
  28. Świetny kursik. Na pewno skorzystam :)
    Zapraszam do mnie www.szufladajustyny.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  29. Wspaniały pomysł i cudne wykonane :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  30. Witam, wspaniałe kwiaty, wykorzystam do wieńca dożynkowego,jeżeli ma Pani inne pomysły na kwiaty do wieńca dożynkowego to proszę o filmik lub telefon to ja zadzwonię i poproszę o radę.Pozdrawiam, malinka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Malinko.
      Jeśli idzie o jakieś kursiki na kwiaty to polecam te robione z lisci kukurydzy.W tym roku bardzo obrodziła,można zrobić nawet z zielonych,będą fajnie się poddawać i wyginać a potem zasuszą się na trwale.Wytrzymają bardzo długo .
      Inne kwiaty znajdziesz u mnie w zakładce pod nazwą kursiki i tutoriale .
      Pozdrawiam cieplutko

      Usuń
    2. Witaj Malinko.
      Jeśli idzie o jakieś kursiki na kwiaty to polecam te robione z lisci kukurydzy.W tym roku bardzo obrodziła,można zrobić nawet z zielonych,będą fajnie się poddawać i wyginać a potem zasuszą się na trwale.Wytrzymają bardzo długo .
      Inne kwiaty znajdziesz u mnie w zakładce pod nazwą kursiki i tutoriale .
      Pozdrawiam cieplutko

      Usuń

Z całego serducha dziękuję kochani za Waszą obecność, każde pozostawione słowo ,które nadają sens temu co kocham i co robię :)