piątek, 15 lutego 2013

JAK ZROBIĆ KROKUSY Z KREPINY - TUTORIAL

Witam!!!

Serdecznie witam wszystkich moich obserwatorów,a szczególnie tych nowych których znów przybyło.Rozgośćcie się u mnie na dobre ,bo z pewnością nie pozwolę Wam się nudzić.Dziękuję również za wszelkie przemiłe komentarze,które czytam z wielką przyjemnością.

Dziś króciutko i chcę zaprezentować nowy kosz z kwiatami,a będą to krokusy.Przecież chwila wytchnienia od różyczek się należy.Oprócz innych pozaczynanych prac,uczenia się quillingu znalazłam jakoś czas wczoraj na zrobienie tego koszyka.Tylko nie narzekajcie,że znów fiolety,ale przez jakiś czas będę pokazywać prace właśnie w takich odcieniach,póki mi się nie znudzi.

BUKIET ,KOSZ,KREPINA


A to widok z góry



Dla chętnych odmiany robienia różyczek pokażę w jaki sposób robię te kwiatki,może akurat ktoś będzie miał ochotę i wypróbuje moją technikę.Zapraszam


Potrzebne będą :
- krepina oczywiście w kolorach krokusów(biała ,fioletowa  żółta-zależy jaki kolor  kwiatków)
- nożyczki
-sznurek

czyli to co w zasadzie prawie  każda posiada.
  
A więc zaczynamy.

Wzdłuż całej krepiny wycinamy pasek o szer.3 cm


 

dalej przecinamy go na dwie równe części




następnie wyznaczamy środek i  przekręcamy o 180 stopni





dalej zakładamy jedną część na drugą i formujemy tzw.kapturek(ja to tak nazywam),czyli rozciągamy tylko tą górną część






Tak wygląda mój kapturek po uformowaniu i jest to jeden płatek krokusa







   Na jednego kwiatka potrzebujemy takie cztery płatki




Bierzemy następnie żółtą krepinę i odmierzamy pasek o długości powstałego płatka i szer.ok 5 cm




nacinamy ten pasek jak na rysunku poniżej




następnie rolujemy w palcach paseczki




na koniec zwijamy i mamy gotowe pręciki




przykładamy pierwszy płatek do pręcików




i przykładamy symetrycznie drugi




następnie robimy to samo z pozostałymi dwoma,też symetrycznie na przeciw siebie




  na koniec  ucinamy wystające pręciki i formujemy krokusa







Związujemy sznurkiem i gotowe.Teraz wystarczy tylko dorobić listki,ale ja ich nie robiłam.

Mam nadzieję,że wszystko jest zrozumiałe i  jeśli ktoś będzie miał ochotę to zapraszam do robienia tych zwiastujących wiosnę kwiatków.

JEŚLI KORZYSTASZ Z MOJEGO KURSIKU, TO PROSZĘ PODAJ LINK DO MOJEGO BLOGA ,BĘDZIE MI MIŁO JAK MNIE O TYM POWIADOMISZ, A JA Z PRZYJEMNOŚCIĄ ZOBACZĘ TWOJĄ PRACĘ



Bardzo dziękuję za uwagę i życzę miłego weekendu!

DANUTKA


52 komentarze:

  1. Prześliczne krokusiki :) Wyszedł CI cudowny koszyczek :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wiosennie się zrobiło u Ciebie :) Cudny koszyczek, krokusy wychodzą Ci ślicznie :)
    Pozdrowienia :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Danusia krokusy piękne jak żywe!Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  4. Mnie nie przeszkadzają Twoje fiolety;))Są przepiękne i super wyglądają w tym białym koszyczku.Czy Tobie się Danusia te rurki nie kruszą,nie odpada od nich farba?Mnie białe za każdym razem się sypią;(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z moją farbą nic się nie dzieje,nawet się nie kruszy .To wszystko zależy od firmy jaką stosujesz.

      Usuń
  5. Śliczne te krokusy , trzeba będzie spróbować takie zrobić :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Koszyk piękny a kursik rewelacja na pewno skorzystam:)pozdrawiam:):)

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękny koszyczek zrobiłaś, a krokusy wyglądają w nim prześlicznie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękny bukiet:) Kursik rewelacyjny, dziękuję:) A ja na fiolety narzekać nie będę wcale:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Weroniko wiem ,że nie będziesz narzekać,bo o ile pamiętam to też je lubisz bardzo:)

      Usuń
  9. Koszyczek taki wiosenny ,kursik super pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  10. PIĘKNE !!! Oj ile bym dała, żeby umieć tworzyć takie cudeńka ;) Mój debiut to były róże :) ale nie byłam z nich do końca zadowolona ;/

    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Piekne Danusiu :-) Tez ostatnio znalazlam w sieci kursik na krokusii,ale Twoj latwiejszy i piekniejsze kwiatuszki,z pewnoscia skorzystam :-)
    Piekna kompozycja kwiatowa,buziaki :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się ogromnie,starałam się aby było jasno i przejrzyście:)

      Usuń
  12. Dana bardzo lubię fiolet ..a kursik superowy ..łatwy i zrozumiały

    OdpowiedzUsuń
  13. Danusiu, świetny kursik:) A bukiecik po prostu prześliczny - uwielbiam fiolety i proszę o więcej:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz to jak w banku,że fioletów u mnie pod dostatkiem:)

      Usuń
  14. Rewelacyjny kurs, a efekt końcowy cudny:))

    OdpowiedzUsuń
  15. Krokusy wyglądają jak żywe :D Śliczne :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Śliczne Danusiu,bardzo fajny kursik, a może jeszcze inne kwiatki umiesz robić, chętnie bym skorzystała z kursiku jak byś chciała się jeszcze raz podzielc swoimi zdolnościami:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Piękne krokusy, trzeba będzie wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Krokusy to wiosna! Koszyczek śliczny i bardzo wiosenny. A kursik doskonały. Ciekawe czy takie krokusy mogłabym wykorzystać do moich kartek? Muszę sobie to przemyśleć. Pozdrawiam Danutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewcia,znając Ciebie to coś wymyślisz i zrobisz wersję mini krokusik,pa:)

      Usuń
  19. Bardzo fajny kurs:) Krokusy jak żywe;) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  20. Śliczne i pracochłonne, a palce jak bolą od zwijania tej krepiny :) nakręciło się swego czasu dużo takich kwiatuszków. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  21. piękne!!!!!! muszę sprobowac koniecznie, bo prezentuja sie imponujaco

    OdpowiedzUsuń
  22. dzięki za kursik, pozdrawiam Cie serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  23. piękne są te kr,pozdrawiamokusy-muszę spróbować

    OdpowiedzUsuń
  24. Śliczny koszyk i cudne krokusiki :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Danusiu, trafiłam do Ciebie dzięki krokusikom i Basi Białoń:) zostaje na zawsze...czuje sie jak w domku...piekne prace...pasja i serce...zapraszam takze do siebie-moze polubisz moj kawalek raju tak, jak ja Twoj - http://mojekompozycjeflorystyczne.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  26. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  27. Świetny kurs..Właśnie zaczęłam je robić.

    OdpowiedzUsuń
  28. Fajny kursik - śliczne krokusy :)))

    OdpowiedzUsuń
  29. Śliczne krokusiki. Kursik super.Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  30. Fantastyczny kursik:) już skorzystałam.:)

    OdpowiedzUsuń
  31. Piękny koszyk i super kursik krokusików:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  32. Prześliczne!
    I bardzo, bardzo dziękuję za wizytę :) Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  33. krokusy w koszyczku piękne! Ja często zostawiam dłuższe pręciki... choć to zależy od dnia chyba :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Piękny kosz i cudne krokusy! :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Witam,
    Zapraszam do zabawy
    http://pattartdesign.blogspot.com/2013/09/candy-z-okazji-100-tnego-posta.html
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  36. SUPER DANUSIU A NA FIOLETY NIE NARZEKAM U MNIE SAME FIOLETY :) POZDRAWIAM

    OdpowiedzUsuń
  37. Piękna kompozycja wiosenna. Uwielbiam krokusy. Z kursu na hiacynty już skorzystałam. Myślę, że powstanie jakaś kompozycja wiosenno-wielkanocna. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  38. Teraz już wiem: musze kupić krepinę koloru białego na przebiśniegi, żółtą , fioletową i od razu zieloną... :)))

    OdpowiedzUsuń
  39. Przepiękne krokusiki. Bardzo dziękuję za podzielenie się instrukcją :)

    OdpowiedzUsuń

Z całego serducha dziękuję kochani za Waszą obecność, każde pozostawione słowo ,które nadają sens temu co kocham i co robię :)