piątek, 28 marca 2014

Wyzwanie siódemkowe nr.3 i moje małe rozważania

Witajcie!

Na początek zapraszam Was kochani na "małą czarną", więc usiądźcie wygodnie ,zrelaksujcie się  i spokojnie przeczytajcie co mam dziś  do zakomunikowania.
Po pierwsze dziękuję bardzo  za miłe  komentarze pod moją ostatnią pracą z wiankiem wielkanocnym tutaj .
Po drugie cieszy mnie fakt,że dzięki mojej zabawie zaczęłyście się wzajemnie odwiedzać i wspierać.Często widzę  Wasze komentarze co oznacza ,że zaglądacie do siebie i same wspieracie się w tej zabawie .

A dzisiejsza kawka jest w pewnym sensie nawiązaniem do kolejnego tematu wyzwania.
A może już ktoś się domyśla tematu?

Ale zanim przejdę do głównego tematu muszę się trochę wygadać.
Najpierw pragnę podziękować za to,że mimo natłoku spraw i obowiązków potraficie się uporać z moimi tematami i zabawa trwa nadal.
Ktoś może powiedzieć,że tematy są trudne a prace bez sensu.
Kochani otóż wydaje mi się ,że przez takie zabawy wyzwaniowe powstają całkiem inne i nowe  prace,a nie takie których jest wszędzie pełno .

Dziura była tematem ,który miał pobudzić Waszą wyobraźnię i pokazać kreatywność. 
Zaproponowałam zrobienie kubka zamiast popularnych filiżanek,bo dzięki temu mamy zupełnie coś nowego i niepowtarzalnego.Takich filiżanek z różami jest w blogosferze pełno,a kubki  mało kto właściwie robi,bo i po co .
Jak się okazuje pomysły macie fantastyczne ,więc  cieszę się ogromnie iż  kombinujecie jak tylko można ,a Wasza fantazja sięga bardzo daleko.

Jednym słowem wspólnie  tworzymy coś nowego,ciekawego,czasem dziwnego,śmiesznego czy zaskakujacego,a przy tym nieźle bawimy się .Mam nadzieję,że się zgodzicie ze mną .

Idąc dalej w moich rozważaniach powiem więcej.
Wszyscy ostatnio szukają kursów i inspiracji na rosyjskich stronach,wychwalają i udostępniają ich wytwory.
 A przecież my Polacy!!!! też  tworzymy przepiękne  prace,co pokazało doskonale moje pierwsze wyzwanie.

Nie wiem czy wiecie i zdajecie sobie sprawę z tego,że udostępnianie rosyjskich stron i ich prac wpływa negatywnie na popularność naszych blogów.
Co z tego,że np. moje kursy znajdują się na wielu zagranicznych stronkach skoro oni kopiują całe kursy zamiast tylko podawać linki zwrotne do naszych blogów ,tak jak my to robimy.
Jednym słowem oni kradną nasze kursy ,a my udostepniamy ich witryny nabijając im popularność ,a same pozostajemy w zaciszu .
Powiedzcie kto do nas zajrzy skoro wszystko jest na rosyjskich stronach.

Kochani  my musimy zrobić wszystko,aby pokazać ,że my też  istniejemy, tworzymy ,jesteśmy kreatywne i dobre w tym co robimy .
Dlatego proszę pokazujmy przede wszystkim swoje dzieła a nie czyjeś. 

Odpowiedzcie sobie same na te pytania ,czy to ma na celu wspieranie polskiego rękodzieła ,bo wydaje mi się ,że nie tędy droga.

A teraz zmiana tematu na przyjemniejszy


Pomyślałam,że mimo nie rozstrzygniętego jeszcze wyzwania nr.2 zaproponuję  Wam kolejny temat ,ponieważ dużymi krokami zbliżamy się  do świąt i wszyscy będzieli mieli coraz mniej czasu.
A tak na spokojnie zastanowicie się na  nad kolejną pracą.

Mam kochani jedną prośbę ,czytajcie moje zasady wyzwań  i nie sugerujcie się samym banerkiem .


A temat kolejnego wyzwania zacznę od pewnego wierszyka znalezionego w sieci.

Kiedy latem minie burza

Zza chmur słońce się wynurza,
Drobny deszczyk pada wszędzie,
Piękna tęcza wtedy będzie. 
Ile ma kolorów wszystkich ,
Dowiesz się gdy je policzysz.
Wysoko od słońca strony ,
jest pierwszy kolor czerwony.
Drugi to pomarańczowy,
Tak jak owoc południowy.
Trzeci żółty niczym słońce,
Wszystkie one są gorące.
Do żółtego z jednej strony przytulony jest zielony.
Następny jest kolor nieba,
więc niebieski znaleźć trzeba.
Szósta barwa -granatowa,
 tęcza prawie  jest gotowa.

Fioletowy ,gdy przyniosę ,
Jest już tęcza-popatrz proszę .


A oto banerek dla Was:)

A teraz kilka słów o zasadach wyzwania


Tym razem nie będę mocno utrudniać   z czego się pewnie ucieszycie.


1.Technika dowolna.

2.Każdy robi dowolną pracę w klimacie wielkanocnym,a więc mogą to być kurczaki,jajka ,koszyki ,kartki co tam komu przyjdzie do głowy,chociaż nie ukrywam ,że pożądane i mile widziane  są całkiem inne pomysły.


3.Ale jest jeden warunek ,który musi być spełniony i tego będę bezwzględnie przestrzegać.

Każda praca powinna zawierać podstawowe kolory tęczy,które podane są w powyższym wierszyku.
Przymknę oko jeśli będzie to  6 a nie 7 kolorów.
Kolejność kolorów może być przypadkowa.

4.Linkujecie z tęczowymi pracami tak jak zawsze pod postem ,gdzie jest żabka. 


No to dziś się rozpisałam na maxa.
Kto dobrnął i doczytał do końca zasługuje na moje uznanie i pochwałę.

Więcej już Was nie zamęczam. 
Całuję Was moje mróweczki i zapraszam do dalszej zabawy.

Powodzenia :)

 DANUTKA:)))




38 komentarzy:

  1. I masz całkowitą rację Danusiu!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. A już pomyslałam, ze nastepny temat to kawa, jak zobaczyłam na pulpicie filiżankę z kawą :) ale temat wielkanocny bardzo fajny i na czasie heh :)
    Co do kursów masz racje powinniśmy promowac nasze a nie obce.
    Pozdr :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jesteś niezwykle pomysłowa,podziwiam Cię:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytało się przyjemnie, bo masz zupełną rację:)!

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak zobaczyłam te kolorowe galaretki na talerzyku od razu skojarzyły mi się z tęczą , No ale powiem Ci że znowu mnie zaskoczyłaś. Praca we wszystkich kolorach tęczy ...hm może być mały problem . Ale myślę że powstanę przepiękne kolorowe dekoracje wielkanocne !!!. O i właśnie w tym momencie wpadł mi do głowy pomysł co zrobię na to 3 wyzwanie Hura...... .
    Co do promocji blogów zgadzam się z Toba w 100%. Danusiu życzę Ci spokojnego wiosennego weekendu.

    OdpowiedzUsuń
  6. To chyba będzie dla mnie najtrudniejsze wyzwanie, z tych które były już ogłoszone. Na razie pomysłu brak na coś niebanalnego - ale czasu sporo. Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Danutka ja nie będę się rozpisywać,bo znasz doskonale moje zdanie,a mało kto czyta czyjeś komentarze.
    Ja sama szłam nie tą drogą,którą powinnam,ale już się poprawiłam i zaczynam myśleć inaczej.
    To,że my tutaj pogadamy,to pewnie też mało zmieni.
    Największą wylęgarnią problemu jest facebook.Szkoda,że wiele osób nie pomyśli o tym w ten sposób co Ty i ja.
    Wyzwanie cudowne,temat bombowy,jak się cieszę na te robótki.
    Dziewczyny mają pomysły i ja wierzę,że w ten sposób na blogach pojawi się więcej nowości,a nie ciągle jedno i to samo;)
    Buźka Ty moja kochana,mądra kobietko;)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I tu Ilonko się z tobą nie zgadzam bo nie tylko ty i Danutka tak myślicie - nie zgadzam się bo ja również jestem z wami a nie promuje obcokrajowców - mimo wszystkiego niedobrego co się wczoraj dla mnie wydarzyło i tak jestem z wami buziaki śle Marii
      p.S. ja prawie zawsze czytam komentarze koleżanek na innych blogach i porownuję opinie

      Usuń
  8. Czyli ma być coś wielkanocnego w kolorach tęczy... bardzo trudne...

    OdpowiedzUsuń
  9. Temat Danusiu jest bardzo sympatyczny buziaki śle Marii

    OdpowiedzUsuń
  10. Witaj! no, no, no może się odważę i.. coś zrobię, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Łoj, powiało rusofobią. Przepraszam, że w ten sposób to piszę, ale tak to odebrałam Danusiu. Może masz rację, nie wiem, nie wertuję rosyjskich blogów. Jest wiele stron w necie, gdzie można znaleźć kursy i wzory przekopiowane od innych, nie tylko rosyjskie. Są też chińskie i tych jest chyba znacznie więcej. Oczywiście zgadzam się z Tobą, że powinniśmy doceniać nasze strony, tylko mnie uderzyło po oczach i uczuciach słowo "ruski". Znam kilku Rosjan ( nie ruskich) i są to bardzo mili i otwarci ludzie. Nie gniewaj się za te moje słowa, bo to tylko takie moje odczucia. Po za tym, jestem jak najbardziej przeciw kradzieży, tej internetowej również :)

    A wyzwanie będzie wręcz bajeczne :) Już nie mogę się doczekać na pomysły gorących głów :)

    Acha, ja czytam wszystkie komentarze ;)

    Pozdrawiam Danusiu i życzę słonka :) Ewa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz Ewuniu rozumiem Cię,że mogłaś to tak odebrać,ale ja po prostu użyłam słów potocznych ,takich jak większość mówi o Rosjanach .Zaraz już się poprawiam w poście,aby to tak brzydko nie brzmiało.Kochana to co napisałam to nie są żadne moje uprzedzenia ,po prostu chodziło mi tylko o to, że niektórzy popadają w skrajność,tu mam na myśli głównie fb,bo z jednej strony piszą ,aby promować polskie rękodzieło ,a z drugiej to nazwyczajniej promują inne zagraniczne portale,poprzez udostępnianie ich prac i kursów.
      I wcale się nie gniewam ,dobrze że piszesz co myślisz ,tak powinni robić wszyscy na blogach.Podoba mi się Twoja postawa,że zabierasz głos a nie słodzisz ,czy tylko przytakujesz
      Pozdrawiam Cię Ewuniu cieplutko :)

      Usuń
    2. Dziekuję Danusiu za zrozumienie :) Wiesz, ja chyba nie bardzo wiem jak jest w sieci, bo nie mam konta na FB, ani na żadnym innym portalu społecznościowym. O te doświadczenia jestem więc uboższa i dobrze, że piszesz o tym, bo sprawa jest poważna. W naszym kraju w wielu dziedzinach promujemy obce państwa, ich zwyczaje i nawet przyrodę, a nie umiemy dostrzec piękna i kunsztu naszych rodzimych artystów i stron :)
      często dziwi mnie tez to, że ludzie potrafią wydać dużo kasy na coś kupionego za granicą, a jak sąsiadka czy znajoma zrobi piękną rzecz własnoręcznie, to chcieliby dostać tę rzecz za darmo.
      Buziaki Danusiu :) *)

      Usuń
  12. Co z tego Danusiu, że tworzymy piękne rzeczy... czasem się wściekamy, że nikt od nas nie kupuje, bo obok ma dużo tańszą chińszczyznę, ale jeśli chodzi o dodatki kreatywne to skrzykujemy się by wspólnie je zamówić dzieląc tym samym pomiędzy siebie wysokie koszty przesyłki, bo zamówienie chcemy złożyć gdzie?................................................................................................ ANO W CHINACH WŁAŚNIE!!! :/ :/ :/ A przecież mamy rodzimych producentów elementów kreatywnych. Zgadzam się, że Chiny to potęga w tych sprawach i nasze sklepy też są tym zawalone, ale dajmy szansę naszym projektantkom, których nie brakuje; i zdecydowanie jakościowo przewyższają o niebo chińszczyznę. Już lepiej używać z recyclingu czy odzysku ze sklepów z drugiej ręki.
    Się rozpisałam- wybacz. Pozdrawiam wiosennie i słonecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moge sie zalozyc ze te kreatywne produkty z naszych rodzimych sklepow sa rowniez produkowane w Chinach :)

      Usuń
  13. NAczytałam się, naczytałam, szczególnie że ostatniich kilka dni spędziłąm raczej z daleka od blogów wszelakich. Na dzień dobry litania mi się trafiła. haha. Amen :) Co do rosyjskich blogów, to raczej sama mało ich oglądnełam w swoim życiu, aczkolwiek muzyki słucham głównie rosyjskiej, choć jest w moim repertuarze łemkowska, ukraińska i białoruska. Polskiej raczej nie słucham, choć SDM i Rodowicz czasem włączę. Wracając do tematu, to jeszcze nie uporałam się z kubkiem, a Ty już taki temat poddajesz. Mi w to graj, bo projekt nad którym obecnie pracuję zawiera wszystkie wymagane kolory :) Choć raz coś absolutnie w mój deseń.
    Buziam Cię ciepło cmok cmok

    OdpowiedzUsuń
  14. A już się przestraszyłam że coś pomyliłam z wyzwaniem kubeczkowem :)))

    OdpowiedzUsuń
  15. Danusiu dziękuję Ci za odwiedzenie mojego bloga i miłe komentarze, to dla mnie wiele znaczy i jest mi bardzo miło:) Jeszcze nie brałam udziału w takim "Wyzwaniu" ale może spróbuję zrobić coś na święta w kolorach tęczy:) Pozdrawiam ciepło:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Och, Danusiu! Ty już nowe wyzwanie, a ja jeszcze kubka nie zrobiłam! Ciężka sprawa z tymi wyzwaniami, tak mi czasu brakuje:(

    OdpowiedzUsuń
  17. Już kolejne wyzwanie świetnie, że przyspieszyłaś kubek zrobiony więc mogę myśleć o nowej pracy. A jakiś pomysł już się nasunął. Co do promocji naszych blogów i prac to w pełni się z Tobą zgadzam, ale już tak jest, że cudze chwalimy a swego nie znamy. I to nie tylko dotyczy rękodzieła:)
    Pozdrawiam serdecznie Monika:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Danusiu na temat kursików nie będę się wypowiadać- bardzo mało buszuje po sieci w ich poszukiwaniu, a konto na FB mam tylko do komunikacji z rodziną:) i nie mam pojęcia co sie wyprawia.
    Ale jeżeli się juz posiłkuję gotowcem czy inspiracją to podaję link tylko po to by być w porządku w stosunku do osoby która poświęciła swój czas na przygotowanie kursu, do samej siebie i swojego sumienia.
    Tęcza na święta? no fajnie, tylko co to ma być??
    Buziaki i pozdrowienia dla wszystkich:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Kocham kolory, szczególnie teraz, wiosną. Bardzo mi się podoba temat kolejnego wyzwania i od dziś zaczynam myśleć w kolorach tęczy. Super!!!
    Pozdrawiam Cię Danusiu bardzo ciepło i życzę Ci udanego, słonecznego weekendu.

    OdpowiedzUsuń
  20. Teczowe wyzwanie bardzo mi sie podoba wielkanocne mniej bo trudno cos fajnego wykombinowac ale moze sprobuje?

    OdpowiedzUsuń
  21. co ja bym mogła zrobić???? Pewnie coś koralikowego??? Nie wiem, ale pomyślę!!!

    OdpowiedzUsuń
  22. Tęcza - piękne kolory, ale jak dla mnie tylko w naturze. Osobiście nie lubię takich zestawień - zbyt kolorowo... Jednak pomysł już mam! Zobaczymy co z tego wyjdzie.
    pozdrawiam i zyczę zdrówka
    Kasia

    OdpowiedzUsuń
  23. O rajuśku, ja tu dopiero co uporałam się z kubeczkiem, a tu już nowe wyzwanie. W kolorach tęczy już kiedyś miałam okazję tworzyć http://misiowyzakatek.blogspot.com/2013/06/w-kolorach-teczy.html
    Ale teraz ma być coś związane ze świętami, no to do myślenia przystąp :)
    I jestem całym sercem za, żeby promować nasze blogi i rękodzieła, bo potrafimy pięknie tworzyć :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Fajne wyzwanie. Co prawda jak na razie mam tylko jajka tęczowe, ale skoro są one nie wykluczone, więc je zgłoszę. I chyba jak na razie jestem pierwsza :)

    OdpowiedzUsuń
  25. i zjadlo mi moj caly komentarz ;((
    napisze tylko pokrotce, bo jak mi znow zje to bedzie niefajnie. Gonisz Danusiu z pomyslami i wspanialymi wyzwaniami. Ja jeszczce jednego kubeczka nie zrobilam a tu juz drugie. ;))haha, ale..spokojnie, zdaze, ;))A na kolorowa teczowa prace mam juz pewien pomysl.
    Co do rekodziela i dosyc ciekawej dyskusji napisze , szanujmy przede wszystkim swoja prace i serce w nia wlozone i czas i pomysly.
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  26. Tak czytam i dochodzę do wniosku że sporo w tym racji. Sama zaczęłam się chwalić tym co zrobiłam na rosyjskim portalu stranamasterov i żeby im było wygodnej głowiłam się jak coś napisać po rosyjsku, tak by było zgodne z prawdą i poprawnie napisane. Moja znajomość rosyjskiego jest taka sobie więc czasem zaglądałam do tłumacza. I na co tyle zachodu, lepiej promować polskie rękodzielnictwo prawda. Tak pomyślałam dlatego założyłam swojego bloga. A co, niech wiedzą że w Polsce też robi się piękne rzeczy.

    OdpowiedzUsuń
  27. I ja dodałam swoją skromną pracę choć wydaje mi się że na temat ;) Pozdrawiam wszystkich :*

    OdpowiedzUsuń
  28. Tym razem nie czekałam do ostatniej chwili *_*. Może dlatego że podpasował mi temat, a może dlatego że inspiracja siedziała w głowie i tylko czekała na realizację.

    OdpowiedzUsuń
  29. Witaj Danusia :). Zanim założyłam swojego bloga (07.03.14- czyli 1 m-c) oglądałam i rosyjskie strony. Wiem, że masz dużo racji , ale uczciwie się przyznam obserwuję jedną Ukrainkę, dziewczyna ma tylko swoje kursy. Za każdym razem jak korzystam z kursów innych daję link. i wydaje mi się, że to zależy od człowieka a nie narodowości. To, że polskie rękodzieło jest niedocenianie to wina Polaków.
    To co wcześniej pisały dziewczyny, jak słyszę " fajne, piękne, DASZ mi ? " to we mnie się gotuje, ale zauważcie, że to mówią osoby, które same nigdy nic nie zrobiły i nie wiedzą ile to kosztuje pracy a i materiały nie spadają z nieba (trzeba je kupić).
    A kolejny problem to allegro gdzie można kupić za grosze. Sama kiedyś widziałam wyhaftowany obrazek za psie pieniądze i ten co sprzedawał to musiał dołożyć do tego interesu, wiem bo sama taki haftowałam i ile wydałam na muliny, kanwę i ile czasu mi to zajęło.
    Pewnie Was zanudziłam (ja lubię czytać to i wasze komentarze też czytam :))) i przepraszam za przynudzanie ale musiałam o tym napisać bo w moim otoczeniu nie wszyscy to rozumieją więc wreszcie mi ulżyło :)). Myślę, że powinnyśmy wspólnie coś wymyśleć , coś co symbolizowałoby WARTOSC naszego rodzimego rękodzieła.
    Pozdrawiam . Bogusia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Bogusiu. Trafnie to ujęłaś. Niewiele osób docenia rękodzieło. Myślą, że skoro ktoś sam zrobił - to nic nie kosztuje i może rozdawać na prawo i lewo. I to nie jest kwestia braku pieniędzy. A co do tego, że na allegro i innych aukcjach można kupić dużo taniej. No cóż - nic na to nie poradzimy. Sama się zdziwiłam przed świętami na targowisku: pan sprzedawał koszyki zrobione z papierowej wikliny za 5 zł i mówił mi że taki koszyk robi ok 3 godzin. No to pytam - jak on się ceni i swoją pracę? Pozdrawiam:)

      Usuń
  30. Danusiu czytam wszystko włącznie z komentarzami a zdanie. Moje zdanie podobnie jak Twoje.
    Wstawiłam jajeczko tęczowe, jeżeli nie spełnia kryteriów napisz , może zdążę coś innego zrobić?
    Buziaki i pozdrowienia serdeczne śle:)

    OdpowiedzUsuń
  31. Danusiu moja droga koleżanko, mam problem z pobraniem banerka wyzwaniowego- nie mam żadnej opcji po kliknięciu w obrazek- nie mogę zapisać, nie mogę pobrać nic. Bardzo prosze o wysłanie grafiki na maila, ponieważ chciałabym aby wszystko było tak jak powinno być. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  32. Kasiu już się robi,zaraz Ci prześlę banerek na pocztę :)Pozdrowionka :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Wszystkie prace są przepiękne - znów będę miała problem z wytypowaniem tych trzech naj :(

    OdpowiedzUsuń

Z całego serducha dziękuję kochani za Waszą obecność, każde pozostawione słowo ,które nadają sens temu co kocham i co robię :)