środa, 5 marca 2014

Tutorial - jak zrobić jajo faberge z papieru

Witam !

Na wstępie pragnę wszystkim podziękować za tyle pięknych komentarzy pod ostatnim postem ze świecznikiem w fioletach.

Od dzisiaj zaczynam na blogu  sezon wielkanocny  ,ale mówiąc szczerze jakoś nie mam przekonania i weny do tego typu prac.Może to jest przesilenie wiosenne, a może otaczająca już od stycznia aura wielkanocna. U mnie wszystko musi mieć swój czas,nie może być za szybko bo się znudzi i opatrzy.Dlatego z publikacją jedynej do tej pory wielkanocnej  pracy czekałam aż do teraz mimo,że powstała ona już na początku stycznia,aby odpocząć od bożonarodzeniowych ozdóbek.

Postanowiłam zacząć ten okres  od razu z grubej rury,czyli w moim przypadku od kursiku dla Was.
Zawsze szukam czegoś nowego,innego ,dlatego powstało sobie jajo faberge,które nazywane jest jajem carskim.Jak wiecie takie jaja są bogate w złoto,srebro,drogie kamienie,perły czy nawet kość słoniową.Jednak moja wersja jest raczej dla ubogich haha:) bo powstała ze zwykłego papieru i recyklingu.I takiego jaja nie boję  się postawić na stole z obawy ,że koś je ukradnie a prawdziwe faberge to pewnie trzymałabym w sejfie i gdzieś w depozycie ,a nie w zwykłym domu.

A tak wygląda moja propozycja jaja faberge z papieru.

A teraz zaczynamy szybki proces powstawania mojej ubogiej podróbki jaja

Potrzebne materiały :
ręczniki papierowe
rolka po papierze toaletowym
taśma klejąca
wikol
pudełko kwadratowe,moje jest po jakimś lekarstwie
klej w pistolecie
farba biała
plastikowa butelka po wodzie mineralnej 1,5l
złota farba
papierowe kwiatki
sznurek
jajo ,moje ma wys.12cm



Z butelki należy wyciąć górę z szyjką

I z tej części wycinamy 4 macki 

Następnie przymierzamy sobie jak nasz stojak pod jajo będzie wyglądał 


Część butelki z mackami przyklejamy taśmą do rolki po papierze

No i zaczynamy oklejanie ręcznikami z rozcieńczonym wikolem  wszystkich elementów stojaka



Przy okazji także oklejamy ręcznikami jajo, aby wszystie części równo schły w tym samym czasie.


A następnie malujemy wszystko białą farbą


Dalej sklejamy naszą piramidkę a miejsca sklejeń owijamy kilkoma warstwami sznurka


I znów malujemy kolejny raz białą farbą,razem ze sznurkiem 

Jak już wszystko dobrze przeschnie można się pobawić w przecieranie złotą farbą,ja w tym celu użyłam białego złota ,aby za mocno się nie błyszczało,bo miała to byc wersja na ubogo,czyli min .złota 

Oczywiście jajo również trochę pozłacamy 

I tak oto wygląda gotowe jajo na stojaku,które nie jest do niego przyklejane więc  stojak może służyć również jako podstawa do innych jaj

Teraz została najprzyjemniejsza część pracy,czyli ozdabianie.
Ponieważ główne założenie było aby całość pracy była  z papieru, dlatego postanowiłam użyć jedynego dziurkacza  z kawiatkiem jaki mam w domu 

No to się trochę pobawiłam maszynką i udało mi się porobić ponad 80 takich  podwójnych kwiatków,
co więcej wykorzystałam je wszystkie w dekoracji tej pracy.

Nie zapominając ,że to ma być jajo faberge kwiatuszki również dostały trochę złotka dla blasku

A oprócz tych czarnych powstało kilka kwiatków w kolorach wiosennych i rozweselających 

Na koniec pozostała najprzyjemniejsza część pracy czyli wykończenie i ozdabianie.
Ja poprzyklejałam złoto-czarne kwiatki na narożnikach podestu,oplocie kolumny i mackach stojaka.
Natomiast kolorowe kwiatki są tutaj tylko dodane w celach ożywienia pracy i nadania jej wiosennego charakteru.

A tak już wygląda całość pracy z papieru.


wielkanoc






wielkanoc

Czy  taki pomysł komuś  się spodoba nie wiem,ale mam nadzieję,że znajdą się zwolennicy i takiego jaja ,które powstało w całości z papieru .

Kochani moi obserwatorzy pragnę przy okazji zaprosić Was na sobotę,kiedy rozpocznie się pierwszy dzień głosowania w moich wyzwań  siódemkowych.
Liczę na Waszą obecność i zaangażowanie nie tykko ja ,ale także sami uczestnicy bioracy udział w wyzwaniu.A powiem Wam ,że jest co oglądać i podziwiać.

Na dziś to tyle czym chciałam się z Wami podzielić:)

W razie jakichkolwiek pytań piszcie czy tutaj ,czy na fejsie ,gdzie też jestem dostępna.

Dziękuję za to ,że jesteście :)

DANUTKA:)))



51 komentarzy:

  1. Pani to ma zawsze oryginalne pomysły i potrafi wszystko wykorzystać, nawet tekturową rolke po papierze toaletowym hihihi :) Praca rewelacyjna i ciekawa !

    OdpowiedzUsuń
  2. Korzystam z pani kursów już od jakiegoś czasu,kwiaty sprawdziły się rewelacyjnie to teraz czas brać się za jajo,które wychodzi cudnie.Pozdrawiam z południowej Polski:)

    OdpowiedzUsuń
  3. ło matko !!!! aleś namodziła!!! efekt fantastyczny, pracy sporo..... że też Ci się chciało. Pięknie !!! Jestem pod wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  4. "wersja dla ubogich" :D uśmiałam się ;) - ale to fakt, rękodzielnicy do milionerów nie należą (na razie).
    Jajo piękne - czekamy na dalsze propozycje wielkanocne!

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne :) Wszystkie Pani prace są cudne :) Spróbuje zrobić takie jajo :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Ty wiesz Danusiu, ze ja bardzo gustuje w recyklingu więc to jajo bardzo przypadło mi do gustu i sam pomysl bardzo ciekawy, podziwiam jak zawsze :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. jakie superaśne jaja i co za pomysł PIEKNE!!!!- zgapię -serdecznie pozdrawiam NINKA

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo ładna rzecz i bardzo czytelny opis wykonania. Powodzenia

    OdpowiedzUsuń
  9. Wiesz Danusiu praktycznie to ja chyba mam wszystkie materiały zaraz tylko rolke wyciągnę i wodę do kwiatów wleję i co hejka do roboty dzięki ci kochana za tak wspaniały tutorial - przepiękne te jajo ale ty jesteś kochana buziaki ślę Marii

    OdpowiedzUsuń
  10. Pomysłowe i śliczne to jajo. Pomysł bardzo się podoba tylko że tyle cierpliwości, brak. Pozostaje mi popodziwiać Twoje i czekać na pomysły na moje zdolności.

    OdpowiedzUsuń
  11. Witam Cię Danusiu cieplutko !
    Ja wiedziałam , że te cholerne rolki po papierze toaletowym, które mi zostały ze stroików bożonarodzeniowych jeszcze się kiedyś przydadzą!! No i masz będzie jak znalazł, bo ten stojaczek pod jajko - jest fantastyczny !!!! . Zresztą samo jajco też super - ekologiczne :-).
    Gratuluje kolejnej genialnej pracy . I oczywiście powodzenia w głosowaniu , hmm ....moje szanse na podium maleją chyba do zera :-(

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetna praca, praktycznie do wykonania przez każdego bo wszystko można znaleźć w domku. Zawsze jestem oczarowana Twoimi pracami Danusiu.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Allleee jaja!!!! Piękne jajo, Pomysł jak zwykle Danusiu i piękny i oryginalny. Ogromne buziole:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja pierniczę!!!!! Nigdy w życiu nie wpadłabym na tak genialny pomysł!!!! Lecę po wikol i jajko!
    pozdrawiam Kasia

    OdpowiedzUsuń
  15. Ależ Ty Danusiu masz super pomysły!!! piękne jajo!!

    OdpowiedzUsuń
  16. Ależ się napracowała- CUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUDO!!! Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  17. Danusiu, wspaniały kursik :) Jajo bardzo ciekawie wygląda, bardzo eleganckie :)
    Pozdrawiam Efka :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja nie wiem,czy w ogóle zabiorę się za coś wielkanocnego,bo nie chce mi się robić dla samego robienia.Przymierzam się wprawdzie do jednej pracy,ale coś mnie odpycha od tych ozdób.Własciwie to nie ma się czemu dziwić,jak w domach choinki jeszcze stały,a na blogach pełno jajek.
    Boję się,że Wielkanoc nie będzie mnie cieszyć tak, jak nie cieszyło Boże Narodzenie.
    Wszystko ma swój czas,a tutaj wszystko dzieje się zbyt szybko.
    Oj namarudziłam,nagadałam,a ja tu właściwie oceniać jajo przyszłam;)
    Jajo świetne,ale mnie najbardziej zauroczyła podstawka;)
    Ktoś kto wymyślił papier toaletowy na rolce,powinien dostać Nobla;))
    Cmoki wielkie

    OdpowiedzUsuń
  19. Wspaniała praca. Patrząc na gotowe jajo nigdy bym nie wpadła że w taki prosty sposób można to zrobić dziękuje za kursik , na pewno w przyszłości mi posłuży przy moich pracach.

    OdpowiedzUsuń
  20. Śliczne jajko i podstawka :) A kursik na pewno się przyda, bo już mi chodzi po głowie podobne jajeczko tylko w bardziej wiosennych kolorach

    OdpowiedzUsuń
  21. Utalentowana, pomysłowa i bardzo pracowita. Danutko cudownie prezentuje się Wielkanocne jajo i pomyśleć tylko ile pięknych dzieł można zrobić zanim dostępne powszechnie materiały trafią do kosza. Super!!!

    OdpowiedzUsuń
  22. Wow, Danusiu, wszystkie rzeczy jakie tworzysz sa małymi arcydziełami, a to ja jajeczko na stojaku - cudeńko :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Całość prezentuje się świetnie, zwłaszcza stojak wpadł mi w oko ...bardzo ciekawy pomysł na recykling :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Jajo wygląda przepięknie !!!
    Jesteś skarbnicą pomysłów !!!
    Nie wiem skąd je czerpiesz, ale inspiruj dalej wszystkich.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Następny świetny pomysł.Jajeczko wspaniałe. Masz super pomysły.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  26. Danuisu, a dlaczego Ty nie napisałaś, że zgłosiłaś kurs na konkurs? Przecież tam będzie głosowanie, musisz to koniecznie dopisać, albo przed samym głosowaniem umieścić taką wiadomość w nowym poście. Jesteś osoba bardzo kreatywną, nie możesz sobie ujmować szans.
    Pozdrawiam raz jeszcze.

    OdpowiedzUsuń
  27. bardzo fajny pomysł,ładne wykonanie :)

    Zapraszam do siebie

    OdpowiedzUsuń
  28. Kolejny świetny i bardzo twórczy pomysł, całość wygląda fantastycznie! Ja bym to nazwała: "Pisanka na postumencie". Myślę, że wcale nie zaszkodziłoby trochę więcej złota. Ale może taka wersja jest bardziej delikatna. Przesyłam uściski.

    OdpowiedzUsuń
  29. No suuuuper, jestem pd wrażeniem, dzięki za kursik, pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Ach Ty skarbnico pomysłów!:))) Super jajo:) Dziękuję za kursik:)

    OdpowiedzUsuń
  31. Danusiu ja zaczęłam pracę nad trzema styropianowymi pisankami i morduję się tym niesamowicie. Zupełnie mi nie wychodzi, a raczej wychodzi nie to co wymyśliłam sobie. To nie pierwszy kryzys który przechodzę i dlatego zazdroszczę i podziwiam Twoje niekończące się pomysły :) Masz może jakiś dodatkowy mózg, dysk zewnętrzny do swojej głowy czy coś takiego? No musisz mieć bo to niemożliwe żeby jedna blond głowa to wymyślała :) Pozdrawiam Cię bardzo serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  32. No i masz Ją :-) ubogie? Jest w nim wszystko, co potrzeba, co za duzo , to nie zdrowo, więc taka opcja mi się bardzo podoba. :-) masz rację, święta wielkanocne juz niedlugo, ale ją się martwie, że jak zacznę juz teraz to wielkanocowstręt gwarantowany, więc się wstrzymuje :-).
    Z Twojego kursu na pewno niejedna osoba skorzysta. Jak zwykle o wszystkich pomyślałaś ;-)

    OdpowiedzUsuń
  33. Ja bym się nie zgodziła że to wersja dla ubogich. Jajko jest po prostu Przepiękne i już
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  34. genialny pomysł i cudne wykonanie, a co do głosowania oj będzie ciekawie, dużo prac, każda ma coś w sobie ciekawego, a ja jestem ciekawa bardzo tematu drugiego hihi :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Świetne jajo,bardzo mi się podoba :) Pozdrawiam cieplutko ♥

    OdpowiedzUsuń
  36. Bardzo pomysłowe to jajeczko ze stojaczkiem:) A głosowania już nie mogę się doczekać:) Buziaczki Danusiu:)

    OdpowiedzUsuń
  37. Przepiękne jajo , jaka to wersja dla ubogich, ono jest cudowne.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  38. Super pomysł. Zarówno jajko jak i stojak przepiękne. Serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  39. Świetny tutorial, może skorzystam bo wielkanoc się zbliża i trzeba czymś dom ozdobić ;)

    OdpowiedzUsuń
  40. Piękne jajo, a kursik bardzo czytelny. Pewnie skorzystam bo trzeba dzieciakom sprawić trochę frajdy a moje to uwielbiają robótkowe prace

    OdpowiedzUsuń
  41. Rewelacja,a czy może jest gdzieś jakaś książka z pani pomysłami bo z chęcią bym taką kupiła.
    Pozdrawiam Anna .

    OdpowiedzUsuń
  42. super napewno skorzystam.....

    OdpowiedzUsuń
  43. świetny pomysł i kapitalny kurs! leę głosować :)

    OdpowiedzUsuń
  44. Witaj , Spieszę ci pogratulować, zdobycia 1 miejsca w konkursie wielkanocnym, mam nadzieję, że wygrana będzie cię motywowała do nowych pomysłów na nowy kursik. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  45. Gratulacje za pomysł i zajęcie PIERWSZEGO miejsca !!! :)))

    OdpowiedzUsuń
  46. Gratulacje za orginalny pomysł i zajęcie PIERWSZEGO miejsca w konkursie !!! :))

    OdpowiedzUsuń
  47. Gratuluje wygranej w konkursie :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  48. Gratuluję pierwszego miejsca ale przede wszystkim pomysłu. A ja ostatnio przyglądałam się rolce po papierze i myślałam do czego mogłaby się przydać :)

    OdpowiedzUsuń
  49. Gratuluję pierwszego miejsca ale przede wszystkim pomysłu. A ja ostatnio przyglądałam się rolce po papierze i myślałam do czego mogłaby się przydać :)

    OdpowiedzUsuń
  50. Super pomysł :) wykorzystam ze swoimi podopiecznymi ;)

    OdpowiedzUsuń

Z całego serducha dziękuję kochani za Waszą obecność, każde pozostawione słowo ,które nadają sens temu co kocham i co robię :)