niedziela, 23 marca 2014

Jak zrobić kubek recyklingowy- kursik

Witajcie mróweczki kochane!

Przybywam dziaj do Was z kubeczkiem recyklingowym .Ponieważ obiecałam ,że będę pozakonkursowo robić to co inni uczestnicy moich wyzwań staram się dotrzymać słowa.
U mnie coś ciężka sprawa z robótkami,ale może w końcu po piątkowej wizycie u lekarza w końcu zaświeci i dla mnie jakieś słoneczko.Próbuję się jakoś rozbujać i coś kiepsko mi to wychodzi.

A ponieważ lubię czasem pokazać w jaki sposób  powstają moje niektóre prace  , tak też zrobiłam.Wiem ,że kubek nie jest najwyższych lotów i stać mnie na wiele więcej ,ale obietnica dotrzymana i obowiązek spełniony.
Mój kubeczek szału nie robi ,ale może pełnić różne funkcje ,więc nie będzie stał całkiem bezużyteczny.


A do jego zrobienia potrzebujemy naprawdę niewiele:)
-klej wikol i klej w piestolecie
-ręczniki papierowe
-plastikowa butelka 
-kawa rozpuszczalna
-kawałeczek tektury


Z butelki wycinamy tubę o wys.ok 12 cm

Natomiast z dna butelki postanowiłam wyciąć coś do ozdoby w postaci takiego kwiatka.
Ja wycięłam jeszcze jeden z drugiej butli ,który posłuży mi potem do wieczka


Następnie potrzebujemy 2 kółek z tektury ,jedno posłuży jako dno kubka a drugie jako wieczko 

Dalej z górnej części butli wycinamy pasek szerokości ok 4 cm ,który posłuży jako ucho od kubka

Robimy przymiarkę długości uszka ,ja przykleiłam taśmą aby Wam pokazać jak to będzie mniej więcej wyglądać.
Jednak na razie wszystkie części kubka są osobne i ich jeszcze nie sklejamy

Teraz zabieramy się za brudną robotę przyklejając rozcieńczonym wikolem  papierowe ręczniki na wszystkie części kubka




No i po wyschnięciu sklejamy części klejem na gorąco.Już na tym etapie kubek jest bardzo twardy i  nie wygina się .

Doklejamy na przodzie jeden z kwiatków,a drugi przyklejamy na tekturę, jeśli oczywiście  ktoś ma ochotę ,aby kubek posiadał wieczko

Całość malujemy białą farbą ,w środku również,ja użyłam białej lateksowej do ścian ,zostawiamy do wysuszenia.

W szklance rozpuszczamy jedną łyżkę kawy rozpuszczalnej z 2 łyżkami gorącej wody i tym malujemy wyschnięty biały kubek 


Tak wygląda po wysuszeniu , ma fajny bężowy kolor a do tego pachnie kawusią tylko ,że fotka kiepska

A ponieważ kolejnym moim nowym nabytkiem ,którego jeszcze nie miałam okazji wykorzystać było stare złoto ,to troszkę pozłociłam kubeczek.
Dorzuciłam ,znaczy dokleiłam też drobne kwiatuszki z masy porcelanowej 

I tak wygląda efekt końcowy tej oto papierowo-recyklingowej pracy.


Jak już wspomniałam, kubek może być zrobiony z wieczkiem i posłużyć np. na jakieś pierdolitka 






Lub druga wersja bez wieczka  np. na nożyczki 


I to byłoby na tyle jeśli chodzi o mój cudaczny kubek.

Na koniec przypominam o trwającym u Ilonki  głosowaniu na najlepszy tutorial wielkanocny.
Moje skromne jajo faberge też tam się znalazło.
Zapraszam do głosowania i  zapoznania się z innymi kursami ,a powiem  Wam,że wszystkie wielkanocne prace są godne uwagi i docenienia.

Dziękuję za tyle wspaniałych komentarzy pod moim ostatnim jajem porośnietym różami

Spokojności życzę na niedzielne popołudnie

DANUTKA:)))




34 komentarze:

  1. Jakie to proste i jakie ładne! Świetny kursik Danusiu a kubek na pewno nie będzie bezużyteczny. A ja ciągle główkuję na swoim kubkiem... Życzę Ci dużo zdrówka i dużo pozytywnej energii. Buziaczki.

    OdpowiedzUsuń
  2. wspaniały kubek Fajnie że pokazujesz nam jak zrobić takie cacuszka

    OdpowiedzUsuń
  3. GENIALNA JESTES, genialna, genialna!!!! No powiem szczerze,że taki kubek niemoże być bezużyteczny. Ja cały czas myślę, nad kubeczkiem do Twojego wyzwania... mam nadzieję,że się wyrobię.Pozdrawiam Cię serdecznie i życzę DUŻŻŻŻO ZDROWIA i uśmiechu na każdy dzień.Pozdrawiam ciepło!:)))

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale ładne i kto by pomyślał że tyle butelek się wyrzuca a tu można stworzyć takie dzieła, śliczne :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. kubek rewelacja- bardzo zazdroszczę umiejętności przetwarzania niepotrzebnych rzeczy na coś fajnego:)pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  6. A na początku kubek wydawał się trudny do wykonania. Twoje Danusiu jasne wyjaśnienia zrobiły go bardzo prostym . Nawet można wlać do niego wodę i wrzucić jakieś kwiatki, np. wiosenne. Chętnie włożyłabym do niego kaczeńce. Już niebawem będą pewnie kwitły. Oczywiście podziwiam Twoje kwiatuszki porcelanowe:)Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Oj cudeńka, cudeńka zrobiłaś, co za wspaniała inspiracja recyklingowa. podziwiam, pozdrawiam i zapraszam

    OdpowiedzUsuń
  8. Danusiu kubek jest świetny.... ale trochę się obawiam , że mnie posądzą o plagiat :-) .
    Mój kubek jest prawie na wykończeniu, zostało mi lakierowanie.... ale on też jest recyklingowy :-( i nawet przeznaczenie ma identyczne. Aż się boje go zgłaszać na wyzwanie ale na wymyślenie i zrobienie nowego nie mam już czasu.

    OdpowiedzUsuń
  9. Jak zwykle piękny , i pomysłowy.Pozdrawiam i życzę dużo zdrówka.

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetna sprawa z takim kubkiem. Uwielbiam nowe życia starych/niepotrzebnych rzeczy. Brawo!

    OdpowiedzUsuń
  11. oj Danusiu: najpierw przepiękne jajeczka, teraz superowy kubeczek :) Miałam podobny pomysł, ale czasu na wykonanie trochę brakuje :( pracy nie powtórzę, więc wymyślę coś innego :) szydełkiem też nie powinnam już tworzyć - ciężki orzech do zgryzienia ;)))) pozdrowionka

    OdpowiedzUsuń
  12. Kubek jest genialny w swojej prostocie!Pieknie wygląda,Danusiu jak zawsze mnie zadziwiasz ♥

    OdpowiedzUsuń
  13. Och Danusiu! Jestem pod wrażeniem! Kubek super wyszedł, ale najbardziej zdumiewa mnie to, że masz takie pomysły i tyle w Sobie inwencji twórczej!!!! Buziak!

    OdpowiedzUsuń
  14. Oj! Danusiu. Będę mieć ten sam problem co Ania Iwańska :( ale swoją pracę wymyśliłam i zaczęłam robić wcześniej niż zobaczyłam Twój fenomenalny kubeczek. I tak, jak Ania nie mam już czasu na wymyślenie i zrobienie czegoś innego.
    A może swoje prace wstawiałabyś w ostatnim dniu wyzwania :-D
    Pozdrawiam
    Majeczka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Majeczko możesz spać spokojnie,a to że robiłaś swój kubek w podobny sposób w niczym mu nie umniejsza.Nie zrobiłaś przecież identycznego i Twój z pewnością też będzie prześliczny.
      Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  15. Kobieto ale ty masz pomysły - niesamowity efekt :) nie ukrywam, że chyba skożystam z pomysłu w wolnej chwili :)

    zapraszam na moje candy
    http://lesia-rekodzielo.blogspot.com
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  16. Danuśku, cały czas podziwiam Twoja genialność w wymyślaniu takich cudów.

    OdpowiedzUsuń
  17. Witaj Danutko
    Pokuszę się o taki kubek, bo zawsze ilekroć wyrzucam te cholerne plastiki do koszów, nie daje mi spokoju fakt, że zasypujemy świat tym śmieciem. Bardzo spodobała mi się ta propozycja na nożyczki, bo mam ich trochę albo może wykorzystam na długopisy. Fantastyczny pomysł. Zdrówka życzę, wiosny w sercu i wokół. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  18. Danusiu, rewelacyjny jest ten Twój kubeczek, a ja całkiem nie mam na niego pomysłu.
    I dużo zdrówka Ci życzę :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo ładny kubek. Pomysł świetny z materjałów dostępnych na codzień.
    Kursik świetny.
    Dużo zdrówka Ci życzę i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  20. Jak Ty już coś wymyślisz,to mucha nie siada;))
    Ja bym na to nie wpadła,żeby butelkę okleić papierem;)Pewnie pojechałabym dłuższą drogą i butelkę wykorzystała jako wzornik i zrobiła z papieru mache;))
    Dlatego Twoje wszystkie cuda cudeńka cieszą się taką popularnością,bo masz niezwykły dar robienia czegoś z niczego;)
    Dla mnie bomba i nie czepiaj się proszę tego cudnego kubolka;))

    OdpowiedzUsuń
  21. Witam, jak zwykle kolejne cudo z "niczego", ekstra kursik, muszę się skusić; pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  22. świetnie wymyślony jak to zwykle u Ciebie!!!! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  23. noooo niczego sobie ten kubeczek :) Rewelacyjny pomysł, ale u mnie butelka nie jest taka darmowa, bo akurat wszystkie które posiadam są kaucjowane :) Haha. Pięknie Danusiu, pięknie. Jednak ja z tym kubkiem wymiękam. Cierpię ostatnio na chroniczny brak czasu i motywacji do pracy. Zrobiłam kubeczek, owszem, ale moja córcia dopadła go w ręce na mokro i kubek się spłaszczył i ucho mu odpadło. Aj.... no mam problem z Tobą babo Ty !!!!

    OdpowiedzUsuń
  24. Coś pięknego. Jestem tu pierwszy raz i już zostaję. A pomyśleć że ja zawsze wyrzucałam plastikowe butelki a tu takie cuda można stworzyć. Rewelacja. Jeszcze się sporo muszę nauczyć:-)

    OdpowiedzUsuń
  25. Świetny wymyśliłaś kubeczek. Nożyczki wyglądają w nim super.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  26. A Ty Danusiu jak zwykle nie próżnujesz, kubek - rewelka
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  27. Tak sobie myślę, że to świetny temat w szkole na zajęcia z dziećmi. Niesamowity pomysł. Rewelacja.:))

    OdpowiedzUsuń
  28. Nie no bomba. Zamiast do kosza, przydatny kubek na artykuły piśmiennicze ;))

    OdpowiedzUsuń
  29. Cudowności Danusiu ja też używam kawy i herbaty ale do postarzanie mych wstążkowo materiałowych spraw buziaki ślę i zdrówka życzę Marii

    OdpowiedzUsuń
  30. Super, patrząc na pierwsze zdjątka nie przyszło mi do głowy, że do z plastikowych butelek :)))

    OdpowiedzUsuń
  31. Rewelacyjny kubek i rzeczywiście bardzo trudno się domyślić z czego powstał:)

    OdpowiedzUsuń
  32. Świetny pomysł na wykorzystanie plastikowych butelek! Pozdrawiam serdecznie i życzę miłej niedzieli :-)

    OdpowiedzUsuń

Z całego serducha dziękuję kochani za Waszą obecność, każde pozostawione słowo ,które nadają sens temu co kocham i co robię :)